To już pewne. ITI pozbywa się TVN

Prezes TVN Markus Tellenbach poinformował że ponad pięć firm jest zainteresowanych kupnem od ITI udziałów TVN. Dodał, że w najbliższych tygodniach rozpoczną się rozmowy zarządu TVN z potencjalnymi inwestorami.

Dodał, że w najbliższych tygodniach rozpoczną się rozmowy zarządu TVN z potencjalnymi inwestorami. Prezes zaznaczył, że będą to inwestorzy międzynarodowi. Nie wykluczył też inwestorów z branży finansowej. Sprzedaż TVN spowodowana jest chęcią wyjścia z inwestycji rodziny Wejchertów.

Zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej TVN w drugim kwartale 2011 roku wyniósł 67,9 mln zł w porównaniu z 98,0 mln zł straty rok wcześniej. Konsensus rynkowy zakładał zysk netto na poziomie 86,3 mln zł.

Spółka podała, że zysk przypadający akcjonariuszom TVN wzrósł w II kw. 2011 roku do 68 mln zł dzięki pozytywnej różnicy pomiędzy niezrealizowanymi stratami z różnic kursowych w zeszłym roku, a zyskami z tego tytułu obecnie.

"Wyniki drugiego kwartału w pełni potwierdzają nasze założenia dla całego roku: rynek reklamy telewizyjnej przyspiesza zgodnie z naszymi oczekiwaniami, platforma +n+ kontynuuje poprawę swojej rentowności, a wyniki Onet są dodatkowo stymulowane przez wyjątkowe tempo wzrostu rynku reklamy internetowej" - powiedział cytowany w komunikacie Markus Tellenbach, prezes zarządu.

Reklama

- Wszystkie najważniejsze wskaźniki operacyjne, takie jak udziały w oglądalności, liczba abonentów i zaangażowanie użytkowników naszych serwisów internetowych są realizowane zgodnie z planem i jesteśmy przekonani, że osiągniemy wszystkie cele roczne. Biorąc pod uwagę fakt, że nasz strategiczny udziałowiec ogłosił zamiar sprzedaży udziałów w TVN, zdecydowaliśmy się rozszerzyć zakres naszych oczekiwań co do przyszłości, którymi dzielimy się z rynkiem. Wierzymy, że pomoże to wszystkim zainteresowanym w obiektywnej i właściwej ocenie tak ważnej potencjalnej transakcji - dodał.

Zysk EBIT spadł do 158,1 mln zł w II kwartale 2011 roku z 163,2 mln zł rok wcześniej i wobec 174,6 mln zł konsensusu. EBITDA zmniejszyła się w II kw. 2011 roku do 223,7 mln zł z 226,6 mln zł wobec oczekiwanych przez rynek 240 mln zł.

Droga telewizja?

"Zmiana ta jest wynikiem dalszej silnej poprawy rentowności płatnej telewizji i dźwigni operacyjnej w segmencie Online, przy czym rentowność segmentu TV odzwierciedla dalsze inwestycje programowe w celu wzmocnienia ramówki kanałów TVN na tle wzrostu zasięgu naszego głównego konkurenta. Inwestycje te przynoszą efekty w postaci wzrostu w II kwartale udziałów oglądalności kanałów TVN rok do roku, jednocześnie jednak kompensując wzrosty rentowności płatnej telewizji i segmentu Online w efekcie czego skonsolidowana EBITDA zmniejszyła się o 1 proc." - podał TVN w komunikacie.

Spółka podała, że EBITDA na poziomie 224 mln zł oraz przy 31 proc. marży odzwierciedla dalszy wpływ dźwigni operacyjnej segmentów płatnej telewizji i Online, skompensowany przez dalsze inwestycje w treści programowe dla segmentu TV.

Przychody w II kw. 2011 roku wzrosły o 10 proc. do 723,5 mln zł z 657,3 mln zł, wobec 716,8 mln zł konsensusu.

TVN podała, że wzrost przychodów można przypisać głównie wzrostowi reklamy telewizyjnej oraz zwiększeniu sprzedaży treści podmiotom zewnętrznym łącznie o 30 mln zł, dzięki rosnącej roli kanałów tematycznych oraz umowie z TP SA, a także wzrostowi przychodów platformy "n" o 29 mln zł w efekcie bazy abonentów wyższej o 97 tys. netto rok do roku i wzrostowi ARPU z usług post-paid o 2,6 zł do 60,9 zł w II kw. dzięki podwyżkom cen.

Strategia

Dodatkowo na przychody grypy wpływ miały przychody reklamowe segmentu Online, które zwiększyły się o 20 mln zł.

"Strategiczna dywersyfikacja źródeł przychodów skutkuje dalszą poprawą ich struktury, podnosząc udział źródeł pozareklamowych w II kwartale do 36 proc. łącznych przychodów, w porównaniu do 34 proc. w roku ubiegłym" - podał TVN w komunikacie prasowym.

Dług Netto wyniósł 2,4 mld zł, podczas gdy wskaźnik Długu Netto do porównywalnej EBITDA poprawił się do poziomu 3,7x. Grupa TVN utrzymuje wysoki poziom płynności finansowej w wysokości 712 mln zł w gotówce i płynnych aktywach.

Przychody ze sprzedaży segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej wzrosły o 29,67 mln zł, czyli o 6,5 proc. do 483,36 mln zł, a EBITDA zmniejszyła się o 7 mln zł, czyli o 3 proc. rok do roku, osiągając 209 mln zł przy marży 43 proc. w porównaniu do 48 proc. rok temu.

Przychody ze sprzedaży segmentu online wzrosły o 11,8 mln zł, czyli o 19,5 proc. do 72,1 mln zł, z 60,4 mln zł w analogicznym okresie 2010 r. Sam portal Onet zwiększył swoje przychody o 8 mln zł, czyli o 15 proc. rok do roku, podczas gdy pozostałe serwisy internetowe, głównie Zumi.pl - multimedialny lokalizator internetowy, zapewniły przychody wyższe o 4 mln zł niż rok temu, co stanowi roczną stopę wzrostu na poziomie 47 proc.

EBITDA segmentu online wzrosła o 4 mln zł do 27 mln zł, co stanowi wzrost o 19 proc. rok do roku, a marża EBITDA została ostatecznie utrzymana na poziomie 37 proc.

Portal Onet samodzielnie osiągnął rentowność EBITDA na poziomie 39 proc., w porównaniu do 44 proc. w II kwartale 2010 roku. EBITDA gotówkowa wzrosła o 3 mln zł do poziomu 25 mln zł, osiągając marżę 46 proc.

Narastająco po dwóch kwartałach 2011 roku zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej TVN wyniósł 27,4 mln zł wobec 34,1 mln zł straty rok wcześniej, a zysk EBIT wyniósł 210,8 mln zł wobec 203,2 mln zł. Przychody w pierwszym półroczu 2011 roku wzrosły do 1,3 mld zł z 1,2 mld zł.

_ _ _ _ _

TVN spodziewa się, że w 2012 roku rynek reklamy telewizyjnej wzrośnie o 7-9 proc., a rynek reklamy internetowej wzrośnie o 15-19 proc. zarówno w 2011, jak i 2012 roku - poinformował na czwartkowej konferencji prasowej szef relacji inwestorskich TVN Tomasz Poźniak.

Z kolei prezes TVN Markus Tellenbach podtrzymał zapowiedzi, że platforma "n" będzie miała na koniec 2011 roku 900 tys. abonentów. Na koniec drugiego kwartału platforma "n" miała 826 tys. abonentów.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: TVN SA | zyski
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »