Travelplanet.pl w lipcu na GPW
Internetowe biuro podróży Travelplanet.pl S.A. zamierza na początku lipca zadebiutować na GPW. Pierwsza spółka e-commerce na warszawskiej giełdzie chce pozyskać z rynku 6 mln zł. Zostaną one przeznaczone na rozwój nowych kanałów sprzedaży oraz poszerzenie oferty i zasięgu działania firmy.
Firma zaoferuje inwestorom od 154 320 do 370 370 akcji serii D. Subskrypcję poprzedzi book-building, który odbędzie się od 22 do 23 czerwca. Zapisy na akcje przyjmowane będą między 27 a 30 czerwca. Oferta skierowana jest zarówno do inwestorów instytucjonalnych, jak i indywidualnych, bez podziału na transze. Oferującym akcje jest Internetowy Dom Maklerski S.A. - IDMSA.PL.
Działalność Travelplanet.pl wzorowana jest na modelu biznesowym europejskich i amerykańskich internetowych biur podróży, takich jak Expedia.com, Lastminute.com czy Ebookers.com. Firmy te stanowią obecnie podstawowy kanał sprzedaży dla dostawców turystycznych, linii lotniczych oraz sieci hotelowych na rynkach Europy Zachodniej i USA, osiągając bardzo wysoką wycenę na światowych giełdach, tj. NASDAQ i LSE.
Głównym celem emisji Travelplanet.pl jest budowa komplementarnego, w stosunku do Internetu i Call Center, kanału dystrybucji - sieci zlokalizowanych w centrach handlowych nowoczesnych Punktów Obsługi Klienta. W punktach oferowana będzie pełna gama produktów i usług Travelplanet.pl, m.in. pakiety turystyczne, sprzedaż biletów lotniczych, rezerwacje hotelowe i ubezpieczenia turystyczne. Klienci będą obsługiwani przez 7 dni w tygodniu, w godzinach, w jakich zazwyczaj otwarte są centra handlowe.