TVN kontynuuje proces poszukiwania inwestora strategicznego

TVN kontynuuje proces poszukiwania kupca dla akcji głównych akcjonariuszy. - Proces trwa. Jako zarząd przedstawialiśmy spółkę potencjalnym zainteresowanym w grudniu i styczniu - powiedział prezes Marcus Tellenbach.

Trwa proces poszukiwania nowego inwestora dla TVN - podali na konferencji przedstawiciele grupy. - Proces trwa. Jako zarząd przedstawialiśmy spółkę potencjalnym zainteresowanym w grudniu i styczniu - powiedział prezes Markus Tellenbach.

Prezes odmówił komentarza odnośnie terminów zakończenia kolejnych etapów transakcji oraz liczby zainteresowanych.

TVN szacuje natomiast, że dodatkowe koszty związane z prowadzonym procesem sprzedaży akcji przez głównych akcjonariuszy wyniosą w tym roku 10-15 mln zł. Wynik grupy za czwarty kwartał był przez te koszty niższy o 5,1 mln zł.

Reklama

Grupa ITI i Grupa Canal+ dokonują wspólnego przeglądu strategicznych opcji dotyczących ich łącznego większościowego pakietu udziałów w TVN.

Według informacji z piątkowego raportu rocznego Polish Television Holding B.V., będąca wspólnym przedsięwzięciem Grupy ITI i Canal+, posiadał na koniec roku 49,32 proc. kapitału akcyjnego, a ITI 1,51 proc. Ponadto sam TVN posiadał 3,54 proc. akcji własnych.

Tellenbach podał na konferencji, że zakładane synergie wynikające z połączenia nC+ opóźnią się o 12-18 miesięcy, ale spółka jest przekonana, że ostatecznie wystąpią. Dodał, że wyniki nC+ i Onetu zostały poprawione przez wydarzenia jednorazowe. Wynik nC+ po wyłączeniu tego wpływu nadal pozostałby dodatni, a wynik Onetu był "nieco słabszy" niż w ubiegłym roku.

TVN podał w prezentacji wynikowej, że udział w zysku nC+ osiągnął 17,5 mln zł, na tle 54,5 mln zł straty w 2013 r. Udział w zysku Onet osiągnął 14,2 mln zł, w porównaniu do 8,8 mln zł w 2013 r.

TVN spodziewa się w 2015 roku całorocznych kosztów programingu na poziomie 20-25 mln zł. Grupa planuje również niewielką podwyżkę cen reklam w głównym kanale, oraz bardziej zauważalny wzrost cen w przypadku kanałów tematycznych.

Mediowa spółka planuje w 2015 roku zwiększyć przychody reklamowe szybciej niż cały rynek reklamy telewizyjnej. Grupa utrzymała też w piątek prognozy na 2015 rok, które mówią o 590 mln zł skorygowanego zysku EBITDA oraz wzroście przychodów o 5-9 proc.

TVN chce ponadto w tym roku dalej poprawiać wskaźniki zadłużenia. Dług netto do skorygowanego wyniku EBITDA grupy na koniec 2014 r. roku osiągnął wartość 3,9 spadając z 4,3 na koniec 2013 roku.

_ _ _ _ _

Zysk netto grupy TVN, przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej, wyniósł w IV kwartale 2014 roku 51,3 mln zł i okazał się o 3,6 proc. niższy od konsensusu na poziomie 53,2 mln zł. Rok wcześniej TVN zanotował 45,8 mln zł zysku.Prognozy analityków wahały się w przedziale 27,6-67 mln zł zysku netto. - Wyniki są zbieżne z oczekiwaniami, nie ma zaskoczeń.

W przychodach widać, że rynek reklamy telewizyjnej rośnie, a również koszty zostały nieco zoptymalizowane, co uruchomiło, istotną w tym biznesie, dźwignię operacyjną. Dzięki temu dobrze wyglądała marża EBITDA - powiedział PAP Konrad Księżopolski z BESI.

- Wyniki na poziomie EBITDA są lepsze od konsensusu, a przychody z nim zgodne. Wynika z tego, że firma wdrożyła ostrą dyscyplinę kosztową, co poprawiło wyniki operacyjne. Oszczędności wygenerowano na produkcji treści lokalnie, niższych opłatach za tantiemy i częściowo na niższych kosztach zakupu treści na zewnątrz. Te czynniki złożyły się na 10 mln zł - ocenił Przemysław Sawala-Uryasz, analityk Pekao Investment Banking.

Poniżej przedstawiamy porównanie wyników TVN za czwarty kwartał z konsensusem oraz wynikami z poprzednich, porównywalnych okresów.

4Q2014 wyniki kons. różnica r/r q/q YTD2014 rdr
Przychody 481,0 480,6 0,1% 4,3% 46,4% 1593,8 3,5%
EBITDA 180,4 173,0 4,3% 424,8% 99,9% 549,0 47,4%
EBIT 161,5 154,8 4,4% 775,5% 125,5% 477,3 60,6%
Zysk netto 51,3 53,2 -3,6% 12,1% - 194,7 -
marża EBITDA 37,5% 36,0% 1,52 30,05 10,03 34,4% 10,26
marża EBIT 33,6% 32,2% 1,37 29,57 11,77 29,9% 10,65
marża netto 10,7% 11,1% -0,42 0,74 15,90 12,2% 25,06

W całym 2014 roku grupa wypracowała 530,4 mln zł skorygowanego zysku EBITDA. Wynik okazał się 2 proc. wyższy od prognozowanych przez TVN 520 mln zł. Marża skorygowanego zysku EBITDA wyniosła 33,3 proc.

Całoroczne przychody grupy wzrosły 3,6 proc. do 1,593 mld zł, co było zbieżne z prognozą mówiącą o niskim, jednocyfrowym wzroście. Przychody z reklamy wzrosły o 5,1 proc., więc zgodnie z prognozą wzrosły o średni jednocyfrowy procent. Łączne przychody z reklamy i sponsoringu kanałów tematycznych były w roku 2014 o 17 proc. wyższe.

Nakłady inwestycyjne TVN w 2014 roku wyniosły 70,3 mln zł wobec prognozowanych 60 mln zł.

Wskaźnik zadłużenie netto do skorygowanego wyniku EBITDA grupy na koniec roku osiągnął wartość 3,9 spadając z 4,3 na koniec 2013 roku.

Całodobowa oglądalność głównego kanału TVN w komercyjnej grupie docelowej zmniejszyła się z 16,4 proc. w 2010 r. do 13,0 proc. w 2014 roku. Jak podała spółka w komunikacie tendencja ta została zrównoważona przez wzrost oglądalności programów tematycznych z 6,0 proc. do 9,1 proc. w tym samym okresie.

Liczba abonentów platformy nC+ spadła w 2014 roku do 2,146 mln z 2,197 mln rok wcześniej. Miesięczne ARPU z usług abonamentowych wyniosło 68,3 mln zł (wzrost o 4 proc. rok do roku). Łączne przychody nC+ wyniosły 2,148 mln zł (spadek o 5 proc).TVN podał w prezentacji wynikowej, że udział w zysku nC+ osiągnął 17,5 mln zł, na tle 54,5 mln zł straty w 2013 r.

_ _ _ _

Analitycy BESI w raporcie z grudnia podnieśli cenę docelową akcji TVN do 17,9 zł. Podtrzymując rekomendację "kupuj". Analitycy uważają, że nabycie aktywów TVN może stanowić "wyjątkową okazję dla inwestora strategicznego rozważającego wejście na rynek medialny w Europie Środkowej i Wschodniej, ze względu na duży rynek wewnętrzny Polski, pozycję telewizji w torcie reklamowym, a także treści TVN i jej udział w rynku".

PAP/INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: nC+ | Onet.pl | TVN SA | ITI
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »