TVN liczy na 200 mln zł Mango w 5-tym roku

TVN liczy na 200 mln zł przychodów Mango w piątym roku od przejęcia i docelowo na około 60-proc. marżę EBITDA. Giełdowa spółka planuje m.in. istotny rozwój oferowanego asortymentu przez kanał, wprowadzenie ramówki tematycznej i poprawienie jakości spotów. TVN w związku z planami rozwoju telesprzedaży zapowiada też rekrutację ponad 100 osób.

TVN liczy na 200 mln zł przychodów Mango w piątym roku od przejęcia i docelowo na około 60-proc. marżę EBITDA. Giełdowa spółka planuje m.in. istotny rozwój oferowanego asortymentu przez kanał, wprowadzenie ramówki tematycznej i poprawienie jakości spotów. TVN w związku z planami rozwoju telesprzedaży zapowiada też rekrutację ponad 100 osób.

Na konferencji poświęconej wynikom za I kwartał prezes TVN Piotr Walter zapowiedział dużą transakcję i w poniedziałek powiedział, że chodziło o zakup spółki Mango Media, nadawcy satelitarnego programu telewizyjnego Telezakupy Mango 24. Cena tej transakcji to 13 mln euro.

TVN zdecydowała się na tę inwestycję, ponieważ ocenia, iż są duże możliwości znacznego wzrostu w tym obszarze biznesu.

"Główne założenia naszej inwestycji w spółkę Mago to przede wszystkim możliwość generowania nowego rodzaju przychodów. Chcemy zwielokrotnić przychody tej spółki" - powiedział w poniedziałek na konferencji prasowej Olgierd Dobrzyński, członek zarządu TVN, odpowiedzialny za nowy rodzaj biznesu.

Reklama

"Zakładamy do 200 mln zł przychodów Mango w piątym roku. Spodziewamy się, że marża EBITDA będzie większa niż całej grupy TVN i docelowo sięgnie nawet około 60 proc." - dodał.

TVN nie podał dokładnych wyników Mango za 2006 rok.

Dobrzyński poinformował natomiast, że w ubiegłym roku przychody spółki z telesprzedaży średnio miesięcznie kształtowały się na poziomie 1 mln zł, a w 2007 roku średnio miesięcznie, w ciągu czterech pierwszych miesięcy, są już dwa razy wyższe i wynoszą około 2 mln zł.

Według niego TVN będzie dążył, aby w następnych miesiącach przychody z telesprzedaży były jeszcze wyższe.

Mango, poza przychodami z telesprzedaży, odnotowuje też wpływy reklamowe i jest to znaczące źródło przychodów.

"Jest to istotna część, jest to między 40 a 50 proc. więcej z samej reklamy średnio miesięcznie" - powiedział Dobrzyński.

Dotychczasowi główni reklamodawcy kanału Mango to banki i towarzystwa ubezpieczeniowe.

Dobrzyński powiedział, że Mango odnotowało w 2006 roku dodatni wynik na poziomie netto, natomiast marża EBITDA spółki była na poziomie kilkunastu procent.

Piotr Walter, prezes TVN pytany, czy przejęcie Mango może wpłynąć na tegoroczne wyniki i spowodować korektę prognozy wyników grupy, powiedział, że wszystko zależy od tego, kiedy ta transakcja zostanie sfinalizowana.

Swoją zgodę na wpisanie TVN jako właściciela Mango do koncesji musi wyrazić Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji. Jest to warunek zawieszający transakcję.

TVN ocenia, iż jest ogromny potencjał wzrostu rynku telesprzedaży w Polsce, którego wartość jest szacowana obecnie na 10 mln euro, podczas gdy w Europie to ok. 6,5 mld euro, a w USA - 8 mld USD.

Według przytoczonych przez TVN raportów zagranicznych firm, rynek Europy Środkowej i Wschodniej jest opóźniony co najmniej 10 lat w stosunku do krajów Europy Zachodniej i USA.

Z materiałów TVN wynika, iż oczekiwany jest wzrost rynku telesprzedaży w Europie Środkowej i Wschodniej na poziomie około 600 proc. w latach 2004-2009.

Na polskim rynku jest pięciu graczy, ale tylko Mango ma własny kanał telewizyjny.

Aby zwielokrotnić sprzedaż Mango, TVN zapowiada m.in. działania dotyczące programu. W celu uporządkowania programu, ma się pojawić ramówka tematyczna. Poza tym, ma być poprawiona jakość spotów, dzięki wykorzystaniu zasobów i kompetencji produkcyjnych grupy TVN.

Mango dociera obecnie do 5 mln abonentów operatorów kablowych i satelitarnych (ok. 95 proc. rynku). Kanał płaci operatorom około 5 groszy za abonenta miesięcznie.

Członek zarządu TVN poinformował, że w planach Mango jest też istotne poszerzenie asortymentu oferowanych produktów.

Dobrzyński poinformował, że w Polsce liczba oferowanych produktów w ciągu roku w teleshoppingu to 100-150 wobec ponad 10 tys. w Europie Zachodniej i w USA. Poza tym, w Polsce nie są oferowane produkty markowe w takim kanale sprzedaży.

Oferta Mango obejmuje 40 produktów z trzech obszarów (dom, kuchnia, zdrowie i uroda), podczas gdy RTL Shop ma 10 tys. produktów (12 grup produktów).

W przypadku Mango zwroty zamówionych produktów nie stanowią problemu, gdyż nie przekraczają 1 proc. nadawanych wysyłek.

Przedstawiciele TVN poinformowali, że istnieje możliwość uruchomienia nowych kanałów sprzedaży, jak telefonia komórkowa czy VoD, ale nie podali, kiedy to może dokładnie nastąpić.

Prezes TVN powiedział, że Mango już obecnie około 5 proc. przychodów ze sprzedaży produktów pozyskuje dzięki wykorzystaniu strony internetowej.

"Oferta internetowa owszem tak, ale to nie jest na dziś dla nas priorytet" - powiedział Walter.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: Mango | USA | TVN SA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »