TYTAN z Comarchu w Netii

Comarch podpisał z Netią, największym w Polsce niezależnym operatorem telefonii stacjonarnej, umowę na wdrożenie swojego najnowszego systemu dla operatorów telekomunikacyjnych TYTAN InterPartner Billing.

Nowy system informatyczny usprawni w Netii rozliczanie między operatorami współpracującymi w dostarczaniu usług dla klientów indywidualnych i biznesowych. Jest to pierwsze w Polsce wdrożenie systemu TYTAN InterPartner Billing, który został do tej pory zainstalowany u kilku znaczących operatorów telekomunikacyjnych na świecie. Wartość dostarczanych przez Comarch licencji i usług wynosi ponad 1 mln zł.

W posiadającej ponad 400 tys. abonentów Netii, system TYTAN InterPartner Billing będzie wspierał proces rozliczania ruchu międzyoperatorskiego pomiędzy spółkami Grupy Netia oraz operatorami, z którymi Netia zawarła umowy dotyczące rozliczeń międzyoperatorskich. Elastyczność i funkcjonalność wdrażanego systemu pozwoli na budowę atrakcyjnej oferty marketingowej oraz na wykreowanie produktów kierowanych bezpośrednio do abonentów sieci innych Operatorów Telekomunikacyjnych.

Reklama

W tym roku Prezes URTiP zatwierdził tzw. zasady RIO (Reference Interconnect Offer) obejmujące regulacje dotyczące pełnego zakresu usług telekomunikacyjnych w zakresie wymiany ruchu telekomunikacyjnego. Nowe regulacje pozwolą na znaczące rozszerzenie zakresu, możliwości działania oraz oferowania nowych rodzajów usług przez operatorów rozliczających się według zasad RIO.

"Bardzo cenimy sobie współpracę z Netią, jako niezależnym operatorem, który bardzo dużo uwagi przykłada do konsekwentnego budowania swojej pozycji na rynku polskim. Cieszy nas możliwość informatycznego wspierania strategii biznesowej Netii, tym bardziej, że operator prezentuje ambitne plany rozwojowe. Obserwujemy wyraźnie rosnące zainteresowanie na rynku rozwiązaniami, które umożliwiają elastyczne odzwierciedlenie relacji biznesowych pomiędzy operatorami telekomunikacyjnymi oraz między operatorami telekomunikacyjnymi i partnerami biznesowymi. Możliwości uzyskiwania przewagi konkurencyjnej i uruchamiania nowych usług w relacjach partnerskich są bardzo duże" - mówi Prezes ComArch SA, Profesor Janusz Filipiak.

Krzysztof Kopera, Kierownik Wdrożenia Systemu Rozliczeń Międzyoperatorskich w Netii powiedział - "Wybór systemu dla potrzeb rozliczeń Grupy Netia był poprzedzony szczegółową selekcją, a głównymi kryteriami były funkcjonalność, architektura i wydajność produktu. W efekcie potwierdziliśmy, że TYTAN InterPartner Biling spełnia nasze obecne wymagania oraz nowe, nałożone przez RIO. W projekt wymiany obecnie eksploatowanego systemu będzie zaangażowany zespół doświadczonych specjalistów Netii wspierany przez Comarch, co powinno zapewnić nam powodzenie całej operacji".

"Zaoferowany przez firmę Comarch produkt prezentuje wysoki poziom techniczny i spełnia oczekiwania biznesowe Netii przy rozsądnej ofercie cenowej. Jesteśmy przekonani, że wdrożenie potwierdzi nasze oczekiwania wobec Tytana IPB" - Andrzej Kozłowski, Kierownik Działu Rozwoju Oprogramowania.

System TYTAN InterPartner Billing do tej pory został wybrany między innymi przez operatorów telekomunikacyjnych we Francji, i na Litwie. W tym roku TYTAN InterPartner Billing został wyróżniony przez prestiżowe amerykańskie pismo Billing World 2004 and OSS Today Magazine w kategorii "Najlepszy nowy produkt", natomiast na targach Billing Systems w Londynie uzyskał drugie miejsce w konkursie na najlepszy nowy produkt.

W pierwszym półroczu przychody Comarch z sektora telekomunikacyjnego wyniosły 45 mln zł, co stanowi 35,5% całkowitych przychodów firmy. Sprzedaż eksportowa Comarch wyniosła ponad 35 mln zł, i jej udział w ogólnych przychodach ze sprzedaży wyniósł prawie 30%. Klientami Comarch na międzynarodowym rynku telekomunikacyjnym są między innymi Nokia, O2 Germany, DIS - Stan Waszyngton, Enitel.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Tytan | Comarch | netia | tytan
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »