Udany debiut Hyperiona
Za akcje Hyperiona podczas piątkowego debiutu giełdowego płacono po 14 zł, zaś prawa do akcji (PDA) zadebiutowały po kursie 7,60 zł, czyli o 8,6 proc. wyższym od ceny emisyjnej. Cena emisyjna akcji serii B Hyperiona wyniosła 7 zł. Hyperion jest 17 spółką, która w tym roku zadebiutowała na giełdzie i 268 notowaną na GPW.
Spółka oferuje usługi telefonii IP i dostępu do internetu.
W ofercie publicznej spółka sprzedała 1,5 mln akcji w transzy otwartej, a 3,5 mln akcji w transzy dla inwestorów instytucjonalnych. Były to wszystkie oferowane akcje.
Redukcja zapisów w transzy otwartej na akcje Hyperiona dla uczestniczących w book-buildingu wyniosła 79,38 proc., a dla nie uczestniczących w budowaniu księgi popytu sięgnęła 89,19 proc.
Prospekt emisyjny Hyperiona został zatwierdzony przez Komisję Papierów Wartościowych i Giełd w połowie lipca br. Do obrotu giełdowego na rynku podstawowym wprowadzono 6,475 mln akcji serii A oraz 5 mln PDA serii B. Wcześniej, w grudniu 2005 roku Hyperion przeprowadził niepubliczną emisję obligacji, z której pozyskał 9 mln zł.
Hyperion informował, że chce konsolidować rynek, prowadzi rozmowy z potencjalnymi podmiotami do przejęcia. Spółka chce mieć 100 tys. abonentów w ciągu dwóch lat, z tego 60 tys. na koniec 2006 roku. W lipcu br. Hyperion miał 35 tys. abonentów, a swoim zasięgiem obejmuje ponad 200 tys. mieszkań na południu i w centralnej Polsce. Chce rozszerzyć swoją działalność na północno-zachodnią Polskę. Grupa Hyperiona składa się z dziewięciu spółek.