Ursus stawia na autobusy!
Grupa Ursus SA zamierza intensyfikować swoje procesy inwestycyjne dotyczące utworzenia silnego ośrodka produkcji i rozwoju autobusów. W produkcji autobusów Polska jest potentatem na europejskim rynku. Z analiz firmy JMK (zajmuje się rynkiem autobusowym) wynika, że zajmujemy trzecie miejsce w Europie - wyprzedzają nas jedynie Szwedzi i Niemcy.
W ramach realizacji przyjętej strategii Spółka Ursus SA zamierza intensyfikować swoje procesy inwestycyjne dotyczące utworzenia silnego ośrodka produkcji i rozwoju autobusów (głównie elektrycznych i niskoemisyjnych).
W kwietniu br. spółka otrzymała homologację na autobus elektryczny o nazwie Ursus Ekovolt, dzięki czemu może go produkować i sprzedawać do krajów Unii Europejskiej.
W Polsce zarejestrowanych jest łącznie ponad 100,0 tys. autobusów. Ich struktura wiekowa jest bardzo niekorzystna.
Ponad 75 proc. z nich to pojazdy jest starsze niż 10 lat. Najstarszy tabor funkcjonuje w komunikacji podmiejskiej i międzymiastowej. Struktura taboru, wielkość populacji oraz środki finansowe uzyskiwane z UE decydują o tym, że Polska jest dziś jednym z najpoważniejszych rynków autobusowych w Europie.
Dzięki uzyskanej homologacji spółka Ursus jest już obecna na tym rynku. Nasze trolejbusy jeżdżą już po ulicach Lublina, jednakże mamy "apetyt" na powalczenie z największymi graczami tego rynku i zajęcie na nim istotnej pozycji.
Wg naszych analiz w perspektywie najbliższych 3 lat, tylko w polskich miastach odbędą się przetargi na zakup 500-600 nowych autobusów elektrycznych.
Poza granicami polski w najbliższym czasie Ursus weźmie udział w przetargach organizowanych w Szwecji, Anglii, Izraelu, Republice Czeskiej i Meksyku na łączną ilość ponad 500 szt. autobusów elektrycznych.
opr.MZB
W produkcji autobusów Polska jest potentatem na europejskim rynku. Z analiz firmy JMK (zajmuje się rynkiem autobusowym) wynika, że zajmujemy trzecie miejsce w Europie - wyprzedzają nas jedynie Szwedzi i Niemcy. Produkują u nas takie firmy jak MAN, Volvo i Scania. W tym towarzystwie znajduje się także polski Solaris, którego pojazdy można spotkać w najdalszych zakątkach świata.
Najważniejszymi odbiorcą wyprodukowanych w Polsce autobusów pozostają Niemcy i Szwedzi (fabryki MAN, Volvo i Scania).