Viaguara: emisja akcji w październiku?

Viaguara, właściciel marki kolorowych wódek o tej samej nazwie, który jutro zadebiutuje na NewConnect, w październiku planuje pierwszą publiczną emisję akcji aby pozyskać środki na ekspansję w regionie, następnie planowana jest kolejna emisja na ekspansję na świecie.

Viaguara, właściciel marki kolorowych wódek  o tej samej nazwie, który jutro zadebiutuje na  NewConnect, w październiku planuje pierwszą publiczną emisję akcji  aby pozyskać środki na ekspansję w regionie, następnie planowana  jest kolejna emisja na ekspansję na świecie.

- Przygotowujemy się już do emisji, aby pozyskać środki na ekspansję naszych produktów na rynkach Unii Europejskiej i myślimy, że może mieć miejsce w październiku. Następnie w przeciągu około pół do roku planujemy kolejną, większą emisję na ekspansję na rynku globalnym np. w USA - powiedział na spotkaniu z dziennikarzami przewodniczący rady nadzorczej Viaguary Mirosław Wierzbowski.

Viaguara jest właścicielem prawa do znaku towarowego ViaGuara od 2003 roku. Znak chroniony jest w Polsce, USA oraz niektórych krajach europejskich. Obecnie trwa postępowanie rejestracyjne w Japonii, Rosji, na Białorusi, a także dla rynków Unii Europejskiej.

Reklama

Kapitał zakładowy spółki dzieli się na 19.885 tys. akcji. W czwartek na NewConnect zadebiutuje łącznie 12 mln akcji spółki serii od B do D o wartości nominalnej 0,1 zł każda.

W 2007 roku Viaguara przeprowadziła w trybie private placement emisję 2 mln akcji serii D, w wyniku której pozyskała 2,8 mln zł. Cena emisyjna akcji serii D wynosiła 1,4 zł i ta cena będzie kursem odniesienia na sesję w której spółka zadebiutuje na NewConnect.

Największym akcjonariuszem Viaguary jest MW Investment Inc. - spółka zależna Mirosława Wierzbowskiego, która posiada 77,57 kapitału akcyjnego.

Według danych zamieszczonych w prospekcie emisyjnym w 2005 roku Viaguara miała 685 tys. zł starty netto, a w 2006 roku 917,55 tys. zł straty netto.

Wierzbowski poinformował, że oczekuje, iż w ciągu 2-3 lat spółka będzie rentowna oraz, że naturalnym krokiem, związanym ze wzrostem spółki, będzie przeniesienie notowań na rynek podstawowy GPW.

Obecnie wódka ViaGuara jest wytwarzana i dystrybuowana przez Podlaską Wytwórnię Wódek Polmos Siedlce.

Viaguara ma umowy dystrybucyjne produktów pod marką ViaGuara z siecią Marcpol, sklepami na stacjach PKN Orlen, grupą CEDC i litewską firmą Cignas. Produkty o nazwie Viaguara sprzedawane są w ilości ponad 2 tys. sztuk miesięcznie, a ich cena na półce sklepowej to około 50-60 zł za 0,7 l.

Autoryzowanym doradcą Viaguary jest Dom Maklerski Capital Partners.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: środki | emisja | VIAGUARA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »