"Wiedźmin 3 Dziki Gon": Agora polskim współwydawcą
Firmy CD Projekt, Agora oraz CDP.pl ogłosiły nawiązanie współpracy przy sprzedaży gry "Wiedźmin 3 Dziki Gon" na terenie Polski. Dzięki talentowi twórców ze studia CD Projekt RED oraz możliwościom medialnym i marketingowym Agory możliwe będzie stworzenie wyjątkowej kampanii promocyjnej, która pozwoli na dotarcie do szerokiej grupy odbiorców. Dystrybucją gry w wersji fizycznej i cyfrowej w Polsce zajmie się firma CDP.pl.
"Bardzo cieszymy się z ponownej współpracy z Agorą. Przy 'Wiedźminie 2' układała się ona wzorowo i przyniosła wymierne korzyści, zapewniając wyjątkowy sukces gry w Polsce. 'Wiedźmin 3' jest projektem nieporównywalnie większym i z takim partnerem jak Agora możemy mieć pewność, że kampania promująca naszą grę będzie prowadzona we właściwej skali." - powiedział Adam Kiciński, prezes zarządu CD Projekt S.A.
Agora po raz drugi została polskim współwydawcą gry z serii "Wiedźmin". Korzystając ze wspólnych doświadczeń oraz połączonych budżetów reklamowych obie firmy - CD Projekt i Agora - zamierzają przygotować kampanię reklamową, która ma szansę stać się wyznacznikiem standardów w polskiej branży gier wideo.
"Ponowna współpraca ze studiem CD Projekt pozwala nam kontynuować naszą strategię wspierania najlepszych polskich produkcji kulturalno-rozrywkowych. Pierwsze materiały związane z grą, które mogłem już zobaczyć, pozwalają mi stwierdzić, że "Wiedźmin 3" będzie wydarzeniem roku - nie tylko w świecie gier" - powiedział Robert Kijak, dyrektor Pionu Projektów Specjalnych w Agorze S.A.
"Wiedźmin 3" jeszcze przed zapowiadaną premierą, wygrywa lub zajmuje czołowe miejsca w plebiscytach na najbardziej oczekiwaną grę tego roku (Golden Joystick, VGX, IGN). Producentem gry jest studio CD Projekt RED, które należy do notowanego na warszawskiej giełdzie CD PROJEKT. Gra ukaże się w tym roku, równocześnie na komputery PC oraz konsole Xbox One oraz PlayStation 4. Do tej pory, na świecie, sprzedano ponad 6 mln egzemplarzy gier z serii "Wiedźmin".
Agora S.A. powstała w 1989 r.; od 1999 r. jest notowana na giełdzie w Warszawie. Jej największymi przedsięwzięciami są: Gazeta Wyborcza - najpopularniejsza opiniotwórcza gazeta w Polsce dostępna również w internecie oraz na smartfonach i tabletach iPad i Kindle, Helios S.A. - operator największej sieci kin w kraju i właściciel firmy dystrybucji filmowej Next Film, oraz AMS - spółka z czołówki polskiego rynku reklamy zewnętrznej. Agora wydaje również największą bezpłatną gazetę w Polsce - Metro i 11 czasopism, m.in. Avanti, Logo, Cztery Kąty. Spółka jest też właścicielem dwóch muzycznych marek radiowych stacji lokalnych: Złote Przeboje i Rock Radio, internetowego radia Tuba.FM oraz większościowym współwłaścicielem ponadregionalnego Radia TOK FM. Serwisy internetowe Agory należą do wiodących pod względem popularności w swoich kategoriach. Wśród kilkudziesięciu marek internetowych spółki znajdują się m.in.: portale Gazeta.pl, Sport.pl i Tokfm.pl, serwisy Wyborcza.pl i Wyborcza.biz oraz serwisy społecznościowe, jak Blox.pl. Agora zajmuje się również wydawaniem książek oraz koprodukcją filmową.
Opr. MZB