Wind Mobile ustanawia kolejne rekordowe wyniki
Podczas konferencji internetowej, która miała miejsce 16 lutego 2015, zarząd Wind Mobile SA zaprezentował wyniki grupy za rok 2014, które już kolejny rok z rzędu prezentują dużą dynamikę wzrostową.
W roku 2014 spółka prawie czterokrotnie zwiększyła przychody ze sprzedaży, realizując rentowność EBITDA na poziomie 11 milionów, a zysk netto na poziomie 7 milionów złotych. Zarząd zwrócił szczególną uwagę na zmianę jakościową struktury sprzedaży i rosnący o 50 proc. udział produktów własnych.
Liderami tych wzrostów są przede wszystkim dwa nowe produkty przejęte wraz z Software Mind - iLumio, którego sprzedaż wzrosła o 50 proc. i LiveBank, z dynamiką sprzedaży ponad 70 proc. Władze spółki zapowiedziały, że oczekują jeszcze wyższych wzrostów w tych obszarach produktowych w roku 2015, co wynika zarówno z wejścia na rynki zagraniczne, jak i poszerzania rynku krajowego poprzez otwieranie nowych sektorów.
- Ostatni rok pokazuje jak wiele dzieje się w sferze rozwoju naszych flagowych produktów: iLumio, LiveBanku oraz Ringback Tones. W 2014 roku mieliśmy wiele wdrożeń, wśród których najistotniejszymi są te dla największych instytucji finansowych, jak BZ WBK, należący do Grupy Santander, czy podpisanie umowy z Commerzbankiem. W przypadku iLumio bardzo ważne są zarówno wejście do największych grup hotelarskich, jak Hilton czy InterContinental Hotels Group, a także wkroczenie do nowego sektora, w którym są placówki medyczne, a który stanowi bardzo duży rynek. Usługa Ringback Tones w dalszym ciągu mocno się rozwija, a pozyskanie nowej grupy użytkowników, poprzez udostępnienie nowej aplikacji "Nie ma takiego numeru", otwiera nowy obszar rynku. Rozwój tych produktów, tak jak często powtarzam, jest dla nas strategiczny - mając dobre produkty, uzyskujemy powtarzalne przychody i możemy skutecznie zdobywać rynki zagraniczne. Nawiązanie dużej ilości partnerstw na różnych rynkach zakłada skokowy wzrost sprzedaży, który z naszej firmy stworzy gracza globalnego - mówi Rafał Styczeń, prezes zarządu grupy.
Spotkanie zakończyła sesja pytań i odpowiedzi, które zostaną, wraz z materiałami z konferencji, opublikowane na stronie internetowej.
- Cieszy mnie, że nasze webcasty gromadzą tak wiele zainteresowanych osób, co nie byłoby możliwe w przypadku tradycyjnych konferencji - transmisję oglądało prawie 1,5 tysiąca osób. W tym roku przenosimy się na parkiet główny GPW, więc liczba osób zainteresowanych naszą spółką i uczestniczących w naszych spotkaniach zapewne wzrośnie. - dodaje Rafał Styczeń.
Opr. MD