Wycena akcji CAM Media S.A.
Dom Maklerski BOŚ opublikował raport analityczny dotyczący spółki mediowej CAM Media S.A. Jak wynika z raportu DM BOŚ wycenił jedną akcję spółki CAM Media S.A. na 13,71 zł.
Wcześniejsze widełki cenowe akcji CAM Media S.A. określono na poziomie 10-14 zł. W podsumowaniu raportu Tomasz Binkiewicz, analityk DM BOŚ, napisał m.in., że Spółka CAM Media posiada silną pozycję rynkową w reklamie outdoorowej, wykorzystującej m.i. środki transportu miejskiego jako medium reklamowe. Niszę rynkową, w której Spółka funkcjonuje, uznajemy za bardzo atrakcyjną.
Przekaz reklamowy realizowany poprzez media niestandardowe charakteryzuje się wyższą skutecznością. Z tego też względu jest to jeden z najsilniej rosnących segmentów rynku reklamowego. Podkreślamy wysoką dynamikę sprzedaży Spółki w ostatnich latach oraz coraz silniejszą dywersyfikację produktową (oprócz reklamy tranzytowej również m.in. instalacje przestrzenne w punktach sprzedaży oraz wielkopowierzchniowe ekspozycje na elewacjach budynków). Pozytywnie oceniamy również strategie rozwoju Spółki, zakładającą dynamiczny wzrost skali działania, realizowaną zarówno poprzez akwizycję podmiotów komplementarnych, jak również organicznie, na skutek wprowadzenia na rynek nowych produktów opartych m.in. na technologii SMS, MMS, bluetooth i Internetu.
Fundamentem strategicznym rozwoju CAM Media S.A. jest innowacyjność oferowanych rozwiązań komunikacyjnych oraz ich wysoka jakość. Spółka działa na dynamicznie rozwijającym się rynku reklamowym. Jak podaje raport domu mediowego Starlink w 2007 roku rynek reklamowy osiągnął wartość ponad 6,5 mld zł, co oznacza wzrost o blisko 14,5 % w stosunku do roku 2006. W 2008 roku Starlink przewiduje kontynuację tej tendencji.
Spółka posiada sześć wyspecjalizowanych działów, które oferują usługi takie jak reklama na środkach transportu, reklama wielkopowierzchniowa na fasadach budynków, instalacje reklamowe w przestrzeni miejskiej oraz w obszarze nowoczesnego handlu (centra handlowe, sieci hipermarketów i supermarketów). W 2007 roku zrealizowała ponad 240 różnego typu projektów w zakresie niestandardowej komunikacji.