Reklama

Wyniki Grupy Eurocash za pierwsze półrocze 2012 r.

Przychody Eurocash w II kwartale br. wyniosły ponad 4,2 mld zł (wzrost o 64,3 proc. r/r), a w całym I półroczu przekroczyły 7,9 mld zł (+71,1 proc.). Skokowy wzrost obrotów to w dużej mierze efekt konsolidacji od początku 2012 r. przejętej Grupy Tradis, przy jednoczesnym dalszym organicznym rozwoju Grupy.

EBITDA, czyli zysk operacyjny powiększony o amortyzację, sięgnęła w II kwartale przeszło 110 mln zł (wzrost o 71,5 proc.), a narastająco od początku roku - ponad 170 mln zł (+75,6 proc.). Zysk netto natomiast wyniósł w II kwartale 52,5 mln zł, tj. o 48,8 proc. więcej niż przed rokiem. W całym I półroczu 2012 r. zwiększył się o 42,5 proc. do 62,7 mln zł.

Reklama

Skokowy wzrost skali działalności Grupy Eurocash, znajdujący odzwierciedlenie w kilkudziesięcioprocentowym wzroście przychodów, jak i pozostałych wyników finansowych, to przede wszystkim efekt konsolidacji od początku 2012 r. wyników przejętej Grupy Dystrybucyjnej Tradis. W okresie II kwartału dodała ona do przychodów Grupy Eurocash niemal 1,5 mld zł, a w całym I półroczu tego roku prawie 2,9 mld zł.

Największy w Polsce hurtowy partner lokalnych sklepów spożywczych odnotował jednocześnie wyraźny wzrost w dotychczasowych formatach dystrybucji. Z wyłączeniem sprzedaży Grupy Tradis, wzrost przychodów Grupy Eurocash wyniósł w II kwartale br. 9 proc., a w I półroczu 2012 r. 12 proc. Największy udział miał w nim format cash&carry - w II kwartale sprzedaż do odbiorców zewnętrznych przekroczyła 1 mld zł (wzrost o 13,3 proc.), a narastająco po sześciu miesiącach tego roku wyniosła ponad 1,9 mld zł (+16,2 proc.). Na koniec czerwca 2012 r. sieć hurtowni dyskontowych Eurocashu liczyła 136 placówek Eurocash Cash&Carry (o 2 więcej niż na koniec 2011 r.) oraz 3 hurtownie Batna. Liczba zaopatrywanych przez te hurtownie sklepów sieci abc wyniosła natomiast 4 897, czyli od początku tego roku powiększyła się o 245 sklepów.

Mocne wyniki sprzedaży Eurocash odnotował także w ramach sieci placówek franczyzowych Delikatesy Centrum. Sprzedaż hurtowa do Delikatesów Centrum wzrosła w II kwartale 2012 r. w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. o 13,7 proc. (o 2 proc. dla stałej liczby sklepów z tej sieci), natomiast w całym I półroczu o 17,1 proc. (o 4 proc. dla stałej liczby placówek). Sieć Delikatesy Centrum w połowie 2012 r. liczyła 693 sklepy, tj. o 44 więcej niż na koniec 2011 r.

- W parze z dynamicznie rosnącymi przychodami Grupy Eurocash, zgodnie z naszymi zamierzeniami zwiększają się także pozostałe wyniki finansowe. Proces konsolidacji Grupy Tradis przebiega zgodnie z planem, a efekty przynosi również zakończona już integracja Premium Distributors z Grupą Eurocash - wskazuje Jacek Owczarek, dyrektor finansowy i członek zarządu Eurocashu. - Kilkudziesięcioprocentowe wzrosty odnotowaliśmy na każdym poziomie rachunku wyników, choć w przypadku zysku netto był on nieco mniej spektakularny. Spadek rentowności netto to jednak naturalna konsekwencja wzrostu kosztów finansowych, związanego przede wszystkim z obsługą długu zaciągniętego na sfinansowanie naszych planów akwizycyjnych - wyjaśnia Owczarek.

W II kwartale 2012 r. rentowność brutto na sprzedaży Grupy Eurocash sięgnęła 11,1 proc. (wzrost o 1,43 p.p. w porównaniu z analogicznym okresem 2011 r.), a w I półroczu wyniosła 10,61 proc. (+0,94 p.p.). Marża EBITDA zwiększyła się w minionym kwartale do 2,62 proc. (+0,11 p.p.), a narastająco od początku roku 2,14 proc. (+0,05 p.p.). Na poziomie zysku netto rentowność w II kwartale 2012 r. wyniosła 1,25 proc. (-0,12 p.p.), a w okresie pierwszych sześciu miesięcy tego roku 0,79 proc. (-0,16 p.p.).

Notowania spółki Eurocash SA

Eurocash to największa polska grupa zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych, chemii gospodarczej, alkoholu i wyrobów tytoniowych (FMCG). Poprzez szereg formatów dystrybucji, Grupa Eurocash koncentruje się na hurtowej dystrybucji produktów FMCG do tradycyjnych sklepów i placówek detalicznych w całej Polsce. Po połączeniu z Grupą Tradis w ramach prowadzonych przez Grupę różnych formatów franczyzowych skupionych jest niemal 10 tys. niezależnych sklepów detalicznych.

Opr. MM

Dowiedz się więcej na temat: Eurocash SA | R.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »