Zarząd Maxcom rekomenduje wypłatę 2 zł dywidendy na akcję
Zarząd Maxcom rekomenduje wypłatę dywidendy w wysokości 5,4 mln zł, co daje 2 zł na akcję. Producent telefonów komórkowych pozostałą część zysku wypracowanego w 2018 r., tj. 6,0 mln zł przeznaczy na kapitał zapasowy. Stopa dywidendy 8,3 proc. plasuje Maxcom jako jedną z czołowych spółek dywidendowych na GPW.
- Dobre wyniki finansowe, Grupy Maxcom wypracowane w 2018 r oraz silna pozycja gotówkowa umożliwiają wypłatę wysokiej dywidendy - mówi Arkadiusz Wilusz, prezes Maxcom. - Jednocześnie kontynuujemy plany rozwoju Grupy i z optymizmem patrzymy w przyszłość. Konsekwentnie rozszerzamy posiadane portfolio we wszystkich kategoriach produktów oraz nieustannie wypatrujemy atrakcyjnych nisz rynkowych w naszej branży. Wierzymy, że podjęte działania przełożą się na wzrost wyników finansowych w kolejnych okresach, oraz pozwolą osiągnąć Maxcom pozycję lidera w Europie na rynku telefonów dla seniorów oraz wiodącą pozycję w segmencie telefonów klasycznych - dodaje prezes.
Biorąc pod uwagę kurs sprzed publikacji raportu rocznego (24 zł - zamknięcie sesji 26.04.2019), stopa dywidendy wyniesie 8,3%.
W 2018 r. Maxcom wypłacił dywidendę z zysku za 2017 r. w wysokości 2,7 mln zł, czyli 1 zł na akcję. Obowiązująca polityka dywidendowa Maxcom, zakłada przeznaczenie na dywidendę, w ciągu najbliższych latach, co najmniej 25 proc. wypracowanego zysku.
Maxcom to nowoczesne i dynamicznie rozwijające się przedsiębiorstwo. Posiada 18-letnie doświadczenie w produkcji oraz dystrybucji własnych marek produktów telekomunikacyjnych: m.in. telefonów komórkowych, telefonów stacjonarnych oraz smartfonów.
Maxcom jest też właścicielem marek Maxton, pod którą sprzedaje głośniki bezprzewodowe, FitGo oraz ACC+. FitGo to marka obejmująca zegarki multimedialne (smartwatche), opaski fitness (smartbandy) oraz hulajnogi elektryczne. Produkty z logo ACC+, to akcesoria do smartfonów.
W połowie maja 2018 r. Maxcom został wspólnikiem w Grupie Comtel działającej w branży RTV i AGD oraz Telecom.
Maxcom jest również wyłącznym dystrybutorem smartfonów nowej technologii Meizu w Polsce.
Spółka realizuje sprzedaż poprzez zdywersyfikowane kanały dystrybucji B2B w ponad 30 krajach na całym świecie, w tym m.in. za pośrednictwem czterech głównych operatorów komórkowych w Polsce, kilkunastu operatorów za granicą, sieci handlowych oraz wybranych dealerów i agentów sprzedaży.
Opr. KM