Znakomite wyniki grupy MNI S.A.

W III kwartale br. Grupa MNI S.A. osiągnęła skonsolidowane przychody ze sprzedaży na poziomie 47,6 mln PLN oraz wypracowała zysk operacyjny przed amortyzacją (EBITDA) w wysokości 15,2 mln PLN, zysk operacyjny (EBIT) w wysokości 8,97 mln PLN a zysk netto w wysokości 6,5 mln PLN.

W III kwartale br. Grupa MNI S.A. osiągnęła skonsolidowane przychody ze sprzedaży na poziomie 47,6 mln PLN oraz wypracowała zysk operacyjny przed amortyzacją (EBITDA) w wysokości 15,2 mln PLN, zysk operacyjny (EBIT) w wysokości 8,97 mln PLN a zysk netto w wysokości 6,5 mln PLN.

W tym okresie przychody, EBIT, EBITDA oraz zysk netto utrzymały się na poziomie analogicznym do III kwartału roku poprzedniego. Po trzech kwartałach przychody ze sprzedaży osiągnęły poziom 132 mln złotych, co jest wynikiem porównywalnym do analogicznego okresu ubiegłego roku. W tym samym okresie zysk operacyjny przed amortyzacją (EBITDA) osiągnął poziom 43,27 mln PLN (wzrost o 15%), zysk operacyjny (EBIT) 23,62 mln PLN (wzrost o 50%) a zysk netto 14,85 mln PLN (wzrost o 23%).

W stosunku do roku 2007 istotnie zwiększyły się wskaźniki marży osiąganej na prowadzonej działalności. Po III kwartałach 2008 roku wskaźnik marży EBITDA wzrósł z 28,21% w 2007 do 32,84%, wskaźnik marży EBIT wzrósł z 11,85% do 17,93% a wskaźnik marży zysku netto wzrósł z 9,06% do 11,27%.

Reklama

MNI S.A. liderem rynku medialnych usług dodanych

Osiągnięte wyniki odzwierciedlają dynamicznie zmieniającą się sytuację na rynku medialnych usług dodanych. Silna pozycja finansowa, wprowadzanie nowych usług i rozwiązań dla klienta masowego oraz doskonałe zaplecze technologiczne - wszystko to pozwoliło Grupie MNI, w końcu III kwartału 2008, na poprawienie udziału w rynku. Działo się to, co istotne, w warunkach pogarszającej się koniunktury gospodarczej. Poprawa ta znajdzie swoje odzwierciedlenie w znacząco zwiększonych przychodach Grupy w IV Kwartale br. w porównaniu z minionymi trzema kwartałami 2008. Celem Zarządu MNI S.A. jest utrzymanie w ostatnim kwartale 2008 roku osiągniętych dotychczas poziomów marż przy istotnie zwiększonych przychodach.

W zakresie usług telekomunikacyjnych rezygnacja z utrzymywania znaczących poziomów przychodów z terminacji ruchu spowodowała brak osiągnięcia zakładanych poziomów sprzedaży. Była to świadoma decyzja związana z pogarszającą się rentownością tej działalności, co w konsekwencji prowadziło do zwiększenia ryzyka współpracy z niektórymi uczestnikami rynku. Należy podkreślić, że rentowność oraz osiągnięte poziomy zysku w pełni odpowiadają założonym na bieżący rok planom Grupy w tym obszarze działalności, a jedynie poziom przychodów odbiega od budżetu i prognoz.

W związku z osiągniętymi w III kwartale 2008 roku wynikami, Zarząd Grupy MNI informuje, iż podtrzymuje opublikowaną we wrześniu 2006 roku prognozę finansową na rok 2008 w obszarze przychodów oraz zysku operacyjnego przed amortyzacją (EBITDA).

MNI rozwija usługi w nowych obszarach

Zgodnie z realizowaną strategią, najistotniejszym czynnikiem wzrostu wartości firmy w najbliższych latach oraz uzyskiwanych przez Grupę MNI przychodów i zysków z prowadzonej działalności będą usługi medialne.

Korzystając z możliwości bezpośredniego i praktycznie bezkosztowego dotarcia do abonentów MNI Telecom, Grupa MNI intensywnie rozwija w ostatnim czasie usługi inne niż telekomunikacyjne.

Wśród już uruchomionych są m.in. usługi finansowe - pożyczki oraz sprzedaż ratalna oferty turystycznej. Przeprowadzone analizy pozwalają prognozować, że w ciągu najbliższych 3 lat usługi inne niż telekomunikacyjne stanowić będą 50% przychodów MNI Telecom. Po przekroczeniu masy krytycznej Grupa powoła do życia spółkę celową MNI Financial.

Grupa MNI planuje nadal konsekwentnie rozwijać usługi jako MVNO, zarówno samodzielnie, jak i w kooperacji z wieloma znanymi z obszaru medialnego markami, kierując ofertę do różnych grup docelowych. Jedną z nich stanowią dotychczasowi abonenci telefonii stacjonarnej MNI Telecom, którym zaoferowano usługi telefonii konwergentnej i szeroką ofertę usług dodanych pod marką SIMFONIA. Kolejna grupa to klienci rozpoznawalnych marek o ściśle zdefiniowanych potrzebach. W tym zakresie uruchomiony został projekt EZO Mobile.

Niezwykle przyszłościowym segmentem rozwoju usług Wirtualnego Operatora pozostaje współpraca z partnerami trzecimi i wykorzystanie ich bardzo znanych brandów do promocji usług. W takim modelu zostały już wprowadzone lub będą w najbliższym czasie oferty SNICKERS MOBILE, TELEPIN, CROWLEY TELEMOBILE.

Analizując aktualną i przyszłą sytuację na rynkach kapitałowych, Zarząd MNI S.A planuje włączenie spółki Breakpoint w struktury MNI Premium i upublicznienie powstałego podmiotu na parkiecie głównym warszawskiej Giełdy.

W pierwszym tygodniu października br. MNI S.A. nabyła warunkowo 51,1% akcji biura turystycznego First Class, które świadczy usługi klientom biznesowym. Spółka planuje wejście na rynek usług detalicznych, na którym First Class nie było obecne. Wsparciem między innymi będzie przygotowywana aplikacja multimedialna, umożliwiająca prezentację oferty biura podróży w telefonach komórkowych. Usługa ta będzie oferowana zarówno klientom MNI, jak i innych operatorów.

Zamierzeniem docelowym Zarządu MNI S.A. jest przekształcenie telekomunikacyjno-medialnej grupy w fundusz, posiadający w swoim portfelu spółki zarówno o wysokim ARPU, jak i rentowności.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Netto | MNI SA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »