Zysk Eurocash zgodny z konsensusem

Zysk netto Eurocash w II kwartale 2010 roku wyniósł 33,45 mln zł wobec 27,24 mln zł przed rokiem - podała spółka w raporcie. Wynik okazał się być zgodny z konsensusem rynkowym zakładającym zysk na poziomie 34,1 mln zł.

Zysk netto Eurocash w II kwartale 2010 roku wyniósł 33,45 mln zł wobec 27,24 mln zł przed rokiem - podała spółka w raporcie. Wynik okazał się być zgodny z konsensusem rynkowym zakładającym zysk na poziomie 34,1 mln zł.

Zysk operacyjny w II kwartale wyniósł 38,8 mln zł wobec 34,9 mln zł zysku w analogicznym okresie ubiegłego roku i był nieco niższy od oczekiwań analityków spodziewających się 40,8 mln zł EBIT.

Przychody grupy wzrosły w II kwartale do 1,764 mld zł z 1,713 mld zł rok wcześniej. Konsensus zakładał przychody na poziomie 1,776 mld zł.

W całym I półroczu 2010 roku przychody grupy wzrosły o 3,3 proc. do 3,3 mld zł. "Ta dynamika sprzedaży wynikała m.in. z przejęcia PH Batna, której sprzedaż konsolidowana była od dnia 1 grudnia 2009 r.

Reklama

Wzrost sprzedaży zanotowany przez formaty Cash&Carry oraz Delikatesy Centrum był kompensowany spadkiem sprzedaży Eurocash Dystrybucja" - napisano w raporcie.

Skonsolidowana marża brutto na sprzedaży wzrosła o 0,92 p.p. do 9,69 proc.

EBITDA za I półrocze 2010 r. wzrosła o 9,6 proc. do 81,88 mln zł. Zysk netto wyniósł w 1 półroczu 2010 r. 46,93 mln zł, czyli 24,36 proc. więcej niż w I półroczu 2009 r.

Spółka podała, że jej wyniki były w istotnym stopniu obciążone kosztami programów motywacyjnych. Łączne koszty programów opcji na akcje wyniosły w I półroczu 2010 r. 1,36 mln zł.

Eurocash podtrzymał, że w ciągu 2010 r. liczba hurtowni dyskontowych Eurocash Cash & Carry zwiększy się o około 6-8 placówek, a liczba sklepów franczyzowych Delikatesy Centrum wzrośnie o ok. 100 placówek.

Na koniec I półrocza 2010 w ramach grupy funkcjonowało 118 hurtowni dyskontowych Eurocash Cash&Carry oraz 3 hurtownie Batna. Liczba sklepów sieci abc wyniosła 3.754. Liczba sklepów należących do sieci "Delikatesy Centrum" wyniosła 505 placówek. Na koniec czerwca 2010 r. KDWT posiadało 84 oddziałów i 3 centra dystrybucyjne.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: delikatesy | Netto | Niezgodna
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »