Zysk netto Cyfrowego Polsatu

Skonsolidowany zysk netto Cyfrowego Polsatu wzrósł w II kwartale 2010 roku do 66,99 mln zł z 56,1 mln zł rok wcześniej i był nieco poniżej konsensusu rynkowego na poziomie 69,2 mln zł.

Skonsolidowany zysk netto Cyfrowego Polsatu wzrósł w II kwartale 2010 roku do 66,99 mln zł z 56,1 mln zł rok wcześniej i był nieco poniżej konsensusu rynkowego na poziomie 69,2 mln zł.

Skonsolidowany zysk netto Cyfrowego Polsatu wzrósł w II kwartale 2010 roku do 66,99 mln zł z 56,1 mln zł rok wcześniej i był nieco poniżej konsensusu rynkowego na poziomie 69,2 mln zł.

Zysk operacyjny wzrósł o 31,7 proc. do 89,7 mln zł. Średnia prognoz analityków mówiła o 87,7 mln zł.

EBITDA wzrosła o blisko 39,8 proc. do 108,7 mln zł i 105,3 mln zł prognozowanych przez rynek.

Przychody z działalności operacyjnej wzrosły o 20 proc. do 368,3 mln zł z 306,8 mln zł przed rokiem i były zbliżone do szacunków rynkowych na poziomie 369,3 mln zł.

Na koniec czerwca 2010 roku Cyfrowy Polsat miał 3.263.546 abonentów, czyli o 14,7 proc. więcej niż przed rokiem. Na koniec marca 2010 roku Cyfrowy Polsat miał 3.239.755 abonentów, czyli w ciągu kwartału ich przyrost wyniósł 23.791.

Reklama

Liczba abonentów Pakietu Familijnego wzrosła rdr o 12,1 proc. do 2.591.936 i stanowiła 79 proc. całej bazy abonentów, zaś liczba klientów Pakietu Mini i Mini Max wzrosła rdr o 26,1 proc. do 671.610 abonentów i stanowiła 21 proc. całej bazy abonentów. Na koniec pierwszego kwartału tego roku było to odpowiednio 2.608.101 oraz 631.654 abonentów.

Oznacza to, że Cyfrowy Polsat stracił kwartał do kwartału 16.165 abonentów Pakietu Familijnego, a zyskał 39.956 tys. Pakietu Mini i Mini Max.

Wskaźnik odpływu abonentów za okres 12 miesięcy zakończony 30 czerwca 2010 roku wzrósł do 10 proc. w porównaniu do 7,3 proc. w okresie 12 miesięcy zakończonym 30 czerwca 2009 roku. Churn Pakietu Familijnego zwiększył się do 11,5 proc. z 8,4 proc. Churn Pakietu Mini wzrósł do 4,1 proc. z 1,6 proc. w okresie 12 miesięcy zakończonym 30 czerwca 2009 roku.

"Wzrost wskaźnika odpływu abonentów zarówno Pakietu Familijnego, jaki i Pakietu Mini jest w dużej mierze spowodowany zmianą regulaminu świadczenia usług (zmiana regulaminu każdorazowo upoważnia do rozwiązania umowy) oraz częściowo wzrostem liczby abonentów poza okresem podstawowym umowy w porównaniu do analogicznego okresu 2009 roku i zaostrzoną konkurencją na rynku płatnej telewizji, w wyniku, której oferty promocyjne wszystkich operatorów są atrakcyjniejsze niż w latach ubiegłych" - napisano.

Spółka spodziewa się stabilizacji wskaźnika churn w drugiej połowie 2010 roku.

Średni miesięczny przychód na abonenta CP wzrósł rdr o 3,8 proc. do 35,6 zł, ale zmniejszył się w stosunku do pierwszego kwartału 2010, gdy ARPU wyniosło 36,1 zł.

Średni miesięczny przychód na abonenta Pakietu Familijnego w II kwartale wzrósł o 4,8 proc. do 41,9 zł, ale zmniejszył się kwartał do kwartału, gdy wyniósł 42 zł. Średni miesięczny przychód na abonenta Pakietu Mini wzrósł o 21,6 proc. do 10,7 zł i nieznacznie wzrósł wobec pierwszego kwartału tego roku, gdy wyniósł 10,6 zł.

Na koniec pierwszego półrocza 2010 Cyfrowy Polsat miał 41 tys. użytkowników usług MVNO, z czego 78 proc. stanowił post paid oraz 10 tys. użytkowników usług dostępu do internetu. Na koniec pierwszego kwartału było to odpowiednio 29 tys. i 5 tys.

Spółka zapowiedziała w prezentacji wprowadzenie modemów do internetu pozwalających na transfer danych z prędkością 28,8 Mbit/s.

- - - - -

Cyfrowy Polsat chce w trzecim kwartale utrzymać marżę EBITDA powyżej 30 proc.

Cyfrowy Polsat chce w trzecim kwartale utrzymać marżę EBITDA powyżej 30 proc. - poinformował w czwartek dziennikarzom Tomasz Szeląg, dyrektor finansowy spółki.

- Jeśli chodzi o trzeci kwartał, to prawdopodobne jest utrzymanie marży EBITDA powyżej 30 proc. - powiedział Szeląg.

Marża EBITDA Cyfrowego Polsatu w pierwszym półroczu 2010 roku wzrosła o 3,3 p. proc. do 31,2 proc. W samym drugim kwartale marża EBITDA wyniosła 29,9 proc.

Prezes Cyfrowego Polsatu Dominik Libicki zaznaczył, że w IV kwartale sezonowo marża EBITDA może być pod większą presją.

Na ostatni kwartał przypada bowiem połowa rocznego przyrostu bazy abonenckiej platformy cyfrowej.

W drugim kwartale koszt pozyskania klienta największej platformy cyfrowej spadł rdr o 13,8 proc. do 114,7 zł. W całym półroczu SAC zmniejszył się o 4,1 proc. do 124,7 zł.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: marża | Netto | bazy | Cyfrowy Polsat | Netta Barzilai | Polsat
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »