Zysk TVN zbliżony do konsensusu

Zysk netto grupy TVN w I kwartale tego roku wzrósł o 39,5 proc. do 48,9 mln zł i był zbliżony od średniej prognoz ankietowanych przez analityków, którzy spodziewali się 46,3 mln zł zysku netto.

Zysk netto grupy TVN w I kwartale tego roku wzrósł o 39,5 proc. do 48,9 mln zł i był zbliżony od średniej prognoz ankietowanych przez analityków, którzy spodziewali się 46,3 mln zł zysku netto.

Jak podał TVN w raporcie kwartalnym "zysk netto wzrósł głównie na skutek wzrostu zysku na działalności operacyjnej i przychodu inwestycyjnego częściowo skompensowanego przez wzrost kosztów finansowych netto i kosztów podatkowych".

W I kwartale grupa wykazała zysk z aktualizacji wartości opcji wbudowanych w obligacje w wysokości 9,6 wobec 1,7 mln zł rok wcześniej.

Zysk operacyjny grupy wzrósł o 21,8 proc. do 67,7 mln zł. Tymczasem konsensus prognoz rynkowych mówił o 64,2 mln zł zysku operacyjnego. Wyłączając koszt programu motywacyjnego zysk operacyjny wzrósł o 41,3 proc. do 78,6 mln zł.

Reklama

Zysk EBITDA grupy TVN wzrósł do 78,5 mln zł w I kwartale 2006 r. z 65,9 mln zł w I kwartale 2005 r.

"W pierwszym kwartale 2006 r. nasza marża EBITDA wynosiła 33,2 proc. w porównaniu do 34,0 proc. w analogicznym okresie 2005 r. Wyłączając koszty programu motywacyjnego EBITDA wynosiła 89,374 zł zaś marża EBITDA wynosiła 37,9 proc." - poinformował TVN.

Przychody grupy TVN wyniosły w pierwszych trzech miesiącach tego roku 236 mln zł i były wyższe o 21,7 proc. niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Prognozy rynkowe zakładały, że skonsolidowane przychody grupy wyniosą 230,5 mln zł.

"Wzrost przychodów zawdzięczamy przede wszystkim 7-proc. wzrostowi ceny reklamy w TVN i 7-proc. wzrostowi sprzedanych punktów GRP" - napisano w raporcie.

TVN szacuje, że rynek reklamy wzrósł w I kwartale o około 9 proc., a rynek reklamy telewizyjnej wzrósł o około 7 proc.

TVN podał, że w I pierwszym kwartale 2006 r. przychody reklamowe grupy wzrosły o 14,7 proc., do 187,6 mln zł i wzrost ten wynikał przede wszystkim ze wzrostu przychodów netto z tytułu emisji reklam w programie TVN.

"Nasz udział (grupy) w rynku w grupie docelowej w prime time wzrósł do 35,1 proc. w pierwszym kwartale 2006 r. w porównaniu do 30,5 proc. w analogicznym okresie 2005 r." - napisano w raporcie.

Przychody kanału TVN wzrosły o 20 proc. do 196 mln zł, a jego marża EBITDA spadła do 37,7 proc. z 38,3 proc.

Przychody TVN 24 (włączając TVN Meteo) wzrosły o 26 proc. do 29 mln zł, a jego marża EBITDA spadła do 1 proc. z 5 proc.

Marża EBITDA programu TVN 7 wzrosła do 18 proc. z 14 proc., na skutek spadku kosztów programowych o 1 milion zł. Przychody tego programu spadły o 5 proc. do niecałych 13 mln zł.

"Marża EBITDA ITVN wyniosła 14 proc. głównie z uwagi na wzrost przychodów z opłat abonamentowych o 55 proc. Wyłączając koszty programu motywacyjnego marża EBITDA wyniosła 17 proc." - podał TVN.

Przychody ITVN w I kwartale wyniosły 3 mln zł wobec 2 mln zł rok wcześniej.

Marża EBITDA TVN Turbo wyniosła 15 proc., głównie na skutek 242 proc. wzrostu przychodów z opłat od operatorów telewizji kablowych i platform cyfrowych i 143 proc. wzrostu przychodów ze wskazań sponsorskich. Przychody TVN Turbo wzrosły do 3 mln zł z 2 mln zł.

TVN Style miał 1 mln zł straty EBITDA wobec 2 mln zł straty rok wcześniej, podczas gdy jego przychody wzrosły do 2 mln zł z 1 mln zł.

TVN Gra, najmłodszy kanał w grupie, miał 1 mln zł straty EBITDA i 2 mln zł przychodów.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: skutek | zbliżenia | TVN SA | Netto | reklamy | marża
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »