Robinson Europe podtrzymuje dobre wyniki
Robinson Europe S.A., spółka zajmująca się sprzedażą sprzętu wędkarskiego, wypracowała w 3 kw. roku obrotowego 2018/2019 prawie 109 tys. zł zysku netto przy przychodach netto ze sprzedaży przekraczających 4.750 tys. zł. Spółka koncentruje się na rozwoju segmentu wędkarstwa, w którym notuje coraz wyższą sprzedaż w kraju oraz na rynkach zagranicznych.
Po trzech kwartałach roku obrotowego 2018/2019 zysk netto Emitenta wyniósł 913 tys. zł, a jego przychody netto ze sprzedaży sięgają 13.168 tys. zł. W analogicznym okresie roku obrotowego 2017/2018 Robinson Europe S.A. miała 1.068 tys. zł zysku netto przy przychodach netto ze sprzedaży w wysokości 12.464 tys. zł. Spółka utrzymuje wzrost sprzedaży dzięki stałemu rozwojowi działalności biznesowej i handlowej w segmencie wędkarstwa, który stanowi obecnie jej core business. Zarząd Robinson Europe S.A. będzie dążył do realizowania działań mających na celu dalsze zwiększanie przychodów w tym segmencie zarówno na rynku krajowym, jak i na rynkach zagranicznych.
"Osiągnięte wyniki finansowe w trzecim kwartale roku obrotowego 2018/2019 potwierdzają słuszność przyjętej strategii rozwoju i koncentracji na segmencie wędkarstwa. Udaje nam się zwiększać sprzedaż na rynku polskim oraz w działalności eksportowej, co świadczy o dobrych perspektywach na kolejne kwartały. Po trzech kwartałach roku obrotowego 2018/2019 zysk netto jest nieznacznie niż w tym samym okresie ubiegłego roku obrotowego. Wynika to ze wzrostu kosztów wynagrodzeń oraz usług obcych. Intensywnie pracujemy nad tym, aby cały rok zakończyć bardzo dobrym wynikiem finansowym." - ocenia Paweł Busz, Członek Zarządu Spółki Robinson Europe S.A.
Ważnym czynnikiem utrzymania wzrostu przychodów oraz odpowiedniego poziomu marżowości jest prowadzenie skutecznej i efektywnej polityki sprzedażowej oraz realizowanie działań zarządczych w zakresie optymalizacji kosztów. Emitent wdraża także zmiany w procesach zarządczych i organizacyjnych w obszarze wewnętrznej obsługi sprzedaży. Spółka odnosi spore sukcesy w zakresie promocji firmy oraz własnych marek poprzez udział w prestiżowych zawodach i osiąganie na tym polu znaczących sukcesów, co stanowi świetną promocję firmy w branży i wśród wędkarzy oraz bardzo dobrą reklamę dla marki Robinson Europe. Zarząd Spółki liczy, że powyższe działania przełożą się na efekty handlowe w postaci coraz wyższego prestiżu postrzegania jakości jej sprzętu przez klientów.
"Nieustannie prowadzimy działania zarządcze i operacyjne mające na celu optymalizację kosztów i poprawę efektywności polityki sprzedażowej. Chcemy jak najlepiej wykorzystać posiadane zasoby. Ważnym elementem budowania wizerunku Spółki oraz prestiżu naszych produktów jest osiąganie sukcesów sportowych przez nasz klub VDE - ROBINSON. Dbamy także o wykorzystanie w działaniach marketingowych nowoczesnych technologii i kanałów sprzedażowych oraz coraz większej obecności w mediach społecznościowych." - dodaje Paweł Busz.
W tym roku Spółka po raz kolejny wypłaciła dywidendę w wysokości 0,07 zł na akcję. Dzień dywidendy był ustalony na 5 lipca 2019 r., a jej wypłata nastąpiła w dniu 11 lipca 2019 r. Emitent zakończył rok obrotowy 2017/2018 zyskiem netto w wysokości 1.303 tys. zł przy przychodach netto ze sprzedaży na poziomie 15.202 tys. zł.
Robinson Europe S.A. to spółka notowana na rynku NewConnect od czerwca 2011 r. Głównym przedmiotem jej działalności jest sprzedaż sprzętu wędkarskiego. Historia przedsiębiorstwa sięga 1991 r., kiedy to obecni Członkowie Zarządu założyli firmę "BIS", która szybko stała się znaczącym podmiotem w branży wędkarskiej. W 2016 r. na rynku NewConnect zadebiutowała spółka portfelowa Robinson Europe S.A. - Outdoorzy S.A., w której Emitent posiada obecnie akcje stanowiące 49,99% udziału w kapitale zakładowym. Podmiot ten działa w branży e-commerce i zajmuje się sprzedażą wysokiej jakości odzieży outdoorowej oraz sprzętu sportowego za pośrednictwem własnego sklepu internetowego.
Interia.pl oprac. MZB