Robinson Europe SA inwestuje w segment wędkarstwa

Robinson Europe SA, spółka notowana na rynku NewConnect, zajmująca się sprzedażą sprzętu wędkarskiego, zakończyła rok obrotowy 2018/2019 zyskiem netto na poziomie 373 tys. zł przy przychodach netto ze sprzedaży w wysokości 16 062 tys. zł. Spółka zrealizowała istotne inwestycje w segmencie wędkarstwa, których głównym celem była promocja marki na rynku polskim.

Robinson Europe SA, spółka notowana na rynku NewConnect, zajmująca się sprzedażą sprzętu wędkarskiego, zakończyła rok obrotowy 2018/2019 zyskiem netto na poziomie 373 tys. zł przy przychodach netto ze sprzedaży w wysokości 16 062 tys. zł. Spółka zrealizowała istotne inwestycje w segmencie wędkarstwa, których głównym celem była promocja marki na rynku polskim.

Narastająco, po czterech kwartałach roku obrotowego 2018/2019 zysk netto Robinson Europe SA wyniósł ponad 373 tys. zł wobec 1338 tys. zł rok wcześniej, a przychody netto ze sprzedaży zwiększyły się do poziomu 16 062 tys. zł z 15 201 tys. zł w czterech kwartałach roku obrotowego 2017/2018.

Największy wpływ na spadek rentowności miała decyzja o przeznaczeniu środków z zeszłorocznego zysku na zdecydowanie mocniejsze zaangażowanie się w promocję marki na rynku polskim poprzez większą aktywność w social mediach, udział w imprezach sportowych (wędkarskich) oraz promocję w prasie tradycyjnej nie tylko poprzez pojedyncze reklamy, ale też aktywny udział w kreowaniu trendów rynkowych. Spółka zintensyfikowała również działalność w wyczynowym obszarze wędkarstwa, gdyż oprócz od wielu lat wiodącej i kojarzącej się z nią aktywności w wędkarstwie spławikowym, dołożony został mocny udział w kreowaniu wyczynowego wędkarstwa spinningowego i feederowego. Zdaniem zarządu Robinson Europe SA dokonane kosztowne inwestycje pozwolą na umacnianie pozycji rynkowej w długoterminowej perspektywie.

Reklama

- Przez cały rok obrotowy 2018/2019 przeprowadzaliśmy znaczące inwestycje, których podstawowym celem była promocja marki na rynku polskim. Nasze wieloletnie doświadczenie w branży oraz długa obecność na rynku wędkarskim potwierdzają konieczność takich działań. Na początku roku dokonaliśmy też resztkowej wyprzedaży pozostałego sprzętu sportowego, co miało negatywny wpływ na całościowy roczny wynik finansowy spółki, ale w ten sposób udało nam się zamknąć ten temat. Jestem przekonany, że poczynione inwestycje i rosnący obszar wędkarstwa umożliwią nam dalszy rozwój spółki - wyjaśnia Paweł Busz, członek zarządu spółki Robinson Europe SA.

W segmencie wędkarstwa spółka we wszystkich obszarach działań dystrybucyjnych, czyli podstawowej sprzedaży krajowej, sprzedaży do krajów Unii Europejskiej oraz sprzedaży eksportowej poza Unię Europejską Robinson Europe SA osiąga wzrosty w ujęciu rdr. Trendy rynkowe są bardzo pozytywne i widoczny jest wzrost udziału młodego pokolenia, które wnosi istotne ożywienie w kreowaniu nowych trendów i budowaniu społeczności wędkarskiej, np. poprzez organizację imprez o charakterze amatorskim czy sportowym.

Bardzo dynamicznie rozwija się również notowana na rynku NewConnect spółka Outdoorzy SA, w której Robinson Europe SA posiada akcje stanowiące 49,99 proc. udziału w jej kapitale zakładowym. Z niewielkiego podmiotu o rocznych przychodach rzędu niecałych 2 mln zł w momencie inwestycji dokonywanej przez Robinson Europe SA, Outdoorzy SA stali się spółką wypracowującą co roku znaczny progres wyników finansowych.

- Nasz segment wędkarstwa osiąga stabilne wzrosty we wszystkich obszarach działań dystrybucyjnych, co napawa nas dużym optymizmem. Warto dodać, że w IV kw. roku obrotowego 2018/2019 alokowaliśmy nasze zasoby na przygotowaniu do przyszłego sezonu i zbieranie zamówień przedsezonowych, co zaowocowało zebraniem ich na rekordowo wysokim poziomie w relacji do minionych lat. Dużą dumę stanowi dla nas także notowana na rynku NewConnect spółka Outdoorzy SA, której jesteśmy największym akcjonariuszem. Podmiot ten znacząco poprawia wyniki finansowe i umacnia swoją pozycję rynkową, stając się coraz bardziej dojrzałą spółką. Jej osiągnięcia oceniamy jako imponujące i liczymy na utrzymanie tego dynamicznego wzrostu w kolejnych latach - zakończył Paweł Busz.

Robinson Europe SA to spółka notowana na rynku NewConnect od czerwca 2011 r. Głównym przedmiotem jej działalności jest sprzedaż sprzętu wędkarskiego. Historia przedsiębiorstwa sięga 1991 r., kiedy to obecni członkowie zarządu założyli firmę "BIS", która szybko stała się znaczącym podmiotem w branży wędkarskiej. W 2016 r. na rynku NewConnect zadebiutowała spółka portfelowa Robinson Europe SA - Outdoorzy SA, w której emitent posiada obecnie akcje stanowiące 49,99 proc. udziału w kapitale zakładowym. Podmiot ten działa w branży e-commerce i zajmuje się sprzedażą wysokiej jakości odzieży outdoorowej oraz sprzętu sportowego za pośrednictwem własnego sklepu internetowego.

Interia, opr. MD

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »