Reklama

PRIMAMODA (PMA): Informacja w przedmiocie stosowania zasad Dobrych Praktyk

Zarząd Prima Moda S.A z siedzibą we Wrocławiu podaje do wiadomosci informacje w przedmiocie stosowania zasad Dobrych Praktyk:

Reklama


Zarząd Spółki wykonując obowiązek nałożony §29 pkt 3 Regulaminu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. informuje o nieprzestrzeganiu następujących zasad ładu korporacyjnego:


Spółka nie stosuje zasady ładu korporacyjnego określonej w Części II pkt. 2 "Dobrych Praktyk Spółek Notowanych na GPW", związanej z zapewnieniem funkcjonowania strony internetowej Emitenta w języku angielskim.

Spółka posiada funkcjonującą anglojęzyczną wersję strony internetowej, jednakże nie były na niej publikowane wszystkie wymagane dane, w szczególności raporty okresowe tłumaczone na język angielski. Powodem odstępstwa od stosowania ww. zasady są potencjalnie wysokie koszty tłumaczenia raportów okresowych.

Z uwagi na obecną strukturę akcjonariatu oraz aktualny zasięg działania spółki, w opinii Zarządu nie istnieje ryzyko wywołania negatywnych skutków wynikających z niestosowania ww. zasady.


Spółka nie stosuje zasad Dobrych Praktyk Spółek Notowanych na GPW zawartych odpowiednio w części II pkt. 1 ppkt. 9a oraz części IV pkt. 10 zbioru Dobrych Praktyk.

Zgodnie z treścią zasady zawartej w Części II pkt 1 ppkt 9a Dobrych Praktyk, Spółka prowadzi korporacyjną stronę internetową i zamieszcza na niej, oprócz informacji wymaganych przez przepisy prawa m.in. zapis przebiegu obrad walnego zgromadzenia, w formie audio lub wideo.

W ocenie Emitenta, prawidłowe wykonywanie obowiązków informacyjnych związanych z walnymi zgromadzeniami, tj. w szczególności publikowanie raportów bieżących poprzez system ESPI oraz podawanie stosownych informacji na stronie internetowej Spółki zapewnia Akcjonariuszom pełny dostęp do informacji dotyczących walnych zgromadzeń. Odstąpienie od stosowania wskazanej powyżej zasady związane jest z unikaniem ponoszenia dodatkowych kosztów.

Zgodnie z treścią zasady zawartej w Części IV pkt. 10 Dobrych Praktyk Spółka powinna zapewnić akcjonariuszom możliwość udziału w walnym zgromadzeniu przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, polegającego na:

- transmisji obrad walnego zgromadzenia w czasie rzeczywistym,

- dwustronnej komunikacji w czasie rzeczywistym, w ramach której akcjonariusze mogą wypowiadać się w toku obrad walnego zgromadzenia przebywając w miejscu innym niż miejsce obrad.

Stosowanie powyższej zasady może wiązać się z ryzykami o charakterze organizacyjno-technicznym oraz prawnym. Zasady zwoływania i przeprowadzania Walnych Zgromadzeń wynikające z przepisów prawa oraz z Regulaminu Walnego Zgromadzenia, w sposób wystarczający zapewniają akcjonariuszom możliwość osobistego (lub za pośrednictwem pełnomocnika) udziału w obradach Walnego Zgromadzenia oraz korzystania w tym zakresie z praw im przysługujących, a Spółka zwołuje walne zgromadzenia ustalając dni i godziny umożliwiające szeroki udział akcjonariuszy.


Spółka nie stosuje zasad Dobrych Praktyk Spółek Notowanych na GPW zawartych odpowiednio w części II pkt. 1 ppkt 13 i 14.


Zgodnie z treścią zasad zawartych w Części II pkt 1 ppkt 13 i 14 Dobrych Praktyk, Spółka prowadzi korporacyjną stronę internetową i zamieszcza na niej, oprócz informacji wymaganych przez przepisy prawa m.in. oświadczenie o stosowaniu zasad ładu korporacyjnego, zamieszczone w ostatnim opublikowanym raporcie rocznym, a także raport, o którym mowa w § 29 ust. 5 Regulaminu Giełdy, o ile został opublikowany oraz informację o treści obowiązującej w spółce reguły dotyczącej zmieniania podmiotu uprawnionego do badania sprawozdań finansowych lub informację o braku takiej reguły.

Spółka uzupełni stronę internetową o wyżej wskazane punkty.


W roku 2013 w Spółce doszło do naruszenia zasady Dobrych Praktyk zawartych w części III pkt 5, mówiącej że członek rady nadzorczej nie powinien rezygnować z pełnienia funkcji w sytuacji, gdy mogłoby to negatywnie wpłynąć na możliwość działania rady nadzorczej, w tym podejmowania przez nią uchwał. W dnia 01.12.2013 r. członkowie Rady Nadzorczej jednocześnie zrezygnowali z pełnionej funkcji, co spowodowało brak możliwości działania Rady Nadzorczej.





Osoby reprezentujące spółkę:
Dariusz Plesiak - Prezes Zarządu
Katarzyna Butwicka - Wiceprezes Zarządu

Dowiedz się więcej na temat: praktyka

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »