Reklama

ARCUS (ARC): Kolejne pismo w sprawie żądania zapłaty kary umownej przez ZUS. - raport 17

Raport bieżący nr 17/2011
Podstawa prawna:

Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie - informacje poufne

W nawiązaniu do raportu bieżącego nr 4/2011 z dnia 4 kwietnia 2011 roku, Zarząd Arcus S.A. informuje o otrzymaniu od Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (ZUS), ul Szamocka 3, 01-748 Warszawa, pisma, w którym ZUS żąda zapłaty należności w kwocie 4.544.956,00 zł tytułem kary umownej określonej w nocie księgowej stwierdzającej obciążenie z tytułu opóźnienia w wykonaniu I przeglądu konserwacyjnego zgodnie z warunkami umowy zawartej z Arcus S.A w dniu 27 listopada 2009 r. na świadczenie serwisu pogwarancyjnego drukarek laserowych Kyocera FS 9100 DN. Przedmiotowa nota obciążeniowa została wystawiona na kwotę 5.515.440,00 zł, jednakże jak wynika to z pisma ZUS na poczet wymienionego obciążenia została zaliczona należność spółki Arcus S.A. na kwotę 958.004,00 zł z tytuły realizacji umowy z dnia 27 listopada 2009 r. oraz na kwotę 12.480,00 zł z tytułu błędnego naliczenia poprzedniej należności Arcus S.A.

Reklama

Emitent podtrzymuje stanowisko wyrażone w raporcie bieżącym nr 4/2011, że żądanie zapłaty kary umownej przez ZUS jest bezzasadne, a potrącenie przez ZUS należności spółki Arcus S.A. za fakturę na kwotę 958.004,00 zł z tytuły realizacji umowy dnia 27 listopada 2009 r. zostało dokonane wbrew przepisom Kodeksu cywilnego z uwagi na fakt, że ZUS nie przysługuje jakakolwiek wierzytelności z tytułu kary umownej, a tym sam brak jest wierzytelności ZUS która nadawałaby się do potrącenia z wierzytelności Arcus S.A. względem ZUS.
Michał Czeredys - Prezes Zarządu
Wojciech Kruszyński - Wiceprezes Zarządu

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »