CYFRPLSAT (CPS): Podpisanie warunkowych przedwstępnych umów nabycia akcji w spółce Polskie Media S.A. - raport 7
Raport bieżący nr 7/2013
Podstawa Prawna:
Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie - informacje poufne
Zarząd Cyfrowego Polsatu S.A. ("Cyfrowy Polsat") informuje, iż w dniu 28 marca 2013 r. zostały zawarte warunkowe przedwstępne umowy sprzedaży akcji Polskie Media S.A. ("Umowa") pomiędzy spółką Telewizja Polsat Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie ("Telewizja Polsat”), spółką zależną od Cyfrowego Polsatu, a spółką Karswell Limited z siedzibą w Nikozji, Cypr ("Sprzedający I”) oraz spółką Sensor Overseas Limited z siedzibą w Nikozji, Cypr ("Sprzedający II”).
Na mocy Umów Telewizja Polsat zobowiązuje się do zawarcia umów przyrzeczonych, na podstawie których zobowiązana będzie kupić, a Sprzedający I i Sprzedający II sprzedać łącznie 14.500.000 akcji imiennych spółki Polskie Media S.A. z siedzibą w Warszawie ("Polskie Media”, "Spółka”) o wartości nominalnej 10,00 zł każda stanowiących 100% kapitału zakładowego Spółki i uprawniających do 100% głosów na walnym zgromadzeniu Spółki za łączną kwotę 99 mln zł, obejmującą cenę za akcje oraz korekty do wartości przedsiębiorstwa.
Umowa została zawarta z zastrzeżeniem następujących warunków zawieszających:
(a) wydania odpowiedniej zgody przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji
i Konsumentów;
(b) nabycia przez Sprzedającego I bądź Sprzedającego II 2.500 akcji imiennych o łącznej wartości nominalnej 25.000 złotych od obecnego akcjonariusza mniejszościowego Spółki.
Spółka Polskie Media jest nadawcą dwóch kanałów rozprowadzanych zarówno drogą naziemną jak i kablowo-satelitarną: TV4 i TV6. Niezależna opinia firmy doradczej KPMG, przygotowana dla Zarządu Cyfrowego Polsatu, potwierdza, że warunki cenowe planowanej transakcji są godziwe z punktu widzenia interesów Cyfrowego Polsatu.
Nabycie Polskie Media stanowi dla Grupy Cyfrowy Polsat strategiczny krok w kierunku wzmocnienia pozycji rynkowej Telewizji Polsat. Otwiera możliwość zwiększenia przychodów reklamowych w oparciu o rosnący zasięg i silniejszą pozycję negocjacyjną Grupy, a także możliwość realizacji synergii w obszarach: dostępu i wykorzystania treści programowych, technicznym, reklamy, marketingu i cross-promocji oraz zasobów back-office.
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ | |||||
Data | Imię i Nazwisko | Stanowisko/Funkcja | Podpis | ||
2013-03-28 | Dominik Libicki | Prezes Zarządu | Dominik Libicki | ||