BRAND24 (B24): Wybrane dane operacyjne Grupy Kapitałowej Brand 24 za III kwartał 2022 r. - raport 20

Raport bieżący nr 20/2022

Podstawa Prawna:
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.

Zarząd Brand 24 S.A. [Spółka, Emitent] informuje, że w związku z zakończeniem w dniu 14 października 2022 r. procesu agregacji danych operacyjnych w III kwartale 2022 r. Zarząd Emitenta przekazuje do publicznej wiadomości informacje o działalności handlowej Spółki i spółki zależnej w ww. okresie.

Wartość miesięcznych powtarzalnych przychodów [MRR] na koniec III kwartału 2022 r. wyniosła 1.802 tys. PLN [tj. 410 tys. USD], co oznacza wzrost o 524 tys. PLN, czyli o 41% w ujęciu rok do roku.

Reklama

Średni przychód operacyjny przypadający na użytkownika subskrypcyjnego [ARPU] na koniec III kwartału 2022 r. wyniósł 475 PLN [108 USD] co oznacza wzrost o 140 PLN [42%] w ujęciu rok do roku. Natomiast średni przychód operacyjny przypadający na nowego użytkownika subskrypcyjnego tj. użytkownika pozyskanego w III kwartale 2022 roku wyniósł 553 PLN [126 USD].

W ocenie Emitenta głównymi czynnikami wpływającymi na wskaźniki III kwartału br. były:

1] zmiana cen dla istniejących klientów;

2] przebudowa cennika dla nowych klientów;

3] korzystny kurs USD względem PLN;

4] pojawienie się nowych funkcji aplikacji BRAND24;

5] okres wakacyjny, charakteryzujący się spowolnieniem w decyzjach zakupowych;

6] przesunięcie portfolio klientów w stronę większych marek.

W ocenie Emitenta głównymi czynnikami, które mogą mieć wpływ na wskaźniki IV kwartału 2022 roku będą:

1] dalszy wpływ nowego, przebudowanego cennika;

2] pogłębiające się przesunięcie portfolio klientów Brand24 w stronę większych marek;

3] pojawienie się nowych funkcji aplikacji Brand24;

4] wpływ kursu USD względem PLN;

5] bieżąca sytuacja makroekonomiczna oraz możliwe spowolnienie gospodarcze.

Wszystkie wyliczenia finansowe zostały wykonane w oparciu o średni kurs dolara w pierwszych trzech kwartałach 2022 roku.

Emitent zaznacza, że jego oferta jest skierowana do klientów biznesowych za pośrednictwem serwisów internetowych. Przychód generowany przez poszczególnych klientów różni się w zależności od wybranego planu abonamentowego oraz liczby monitorowanych kluczowych zwrotów.

Termin MRR [ang. Monthly Recurring Revenue] obliczany jest wartość przychodów uzyskanych z miesięcznych płatności abonamentów subskrypcyjnych. Natomiast ARPU [ang Average Revenue Per User] obliczany jest jako wartość przychodów uzyskanych z miesięcznych płatności abonamentów subskrypcyjnych podzielona przez łączną liczbę klientów dokonujących płatności w okresie danego miesiąca. Wskazane powyżej wskaźniki odnoszą się do danych GK Brand 24. Powyższe definicje oraz metodologię jej obliczania są takie same, jak definicje oraz metodologia obliczania tych wskaźników w raportach okresowych Emitenta.


PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
DataImię i NazwiskoStanowisko/FunkcjaPodpis
2022-10-14Michał SadowskiPrezes Zarządu
2022-10-14Piotr WierzejewskiCzłonek Zarządu
2022-10-14Bartosz KozłowskiCzłonek Zarządu

Emitent
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »