BRAND24 (B24): Wybrane dane operacyjne Grupy Kapitałowej Brand 24 za III kwartał 2022 r. - raport 20
Raport bieżący nr 20/2022
Podstawa Prawna:
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
Zarząd Brand 24 S.A. [Spółka, Emitent] informuje, że w związku z zakończeniem w dniu 14 października 2022 r. procesu agregacji danych operacyjnych w III kwartale 2022 r. Zarząd Emitenta przekazuje do publicznej wiadomości informacje o działalności handlowej Spółki i spółki zależnej w ww. okresie.
Wartość miesięcznych powtarzalnych przychodów [MRR] na koniec III kwartału 2022 r. wyniosła 1.802 tys. PLN [tj. 410 tys. USD], co oznacza wzrost o 524 tys. PLN, czyli o 41% w ujęciu rok do roku.
Średni przychód operacyjny przypadający na użytkownika subskrypcyjnego [ARPU] na koniec III kwartału 2022 r. wyniósł 475 PLN [108 USD] co oznacza wzrost o 140 PLN [42%] w ujęciu rok do roku. Natomiast średni przychód operacyjny przypadający na nowego użytkownika subskrypcyjnego tj. użytkownika pozyskanego w III kwartale 2022 roku wyniósł 553 PLN [126 USD].
W ocenie Emitenta głównymi czynnikami wpływającymi na wskaźniki III kwartału br. były:
1] zmiana cen dla istniejących klientów;
2] przebudowa cennika dla nowych klientów;
3] korzystny kurs USD względem PLN;
4] pojawienie się nowych funkcji aplikacji BRAND24;
5] okres wakacyjny, charakteryzujący się spowolnieniem w decyzjach zakupowych;
6] przesunięcie portfolio klientów w stronę większych marek.
W ocenie Emitenta głównymi czynnikami, które mogą mieć wpływ na wskaźniki IV kwartału 2022 roku będą:
1] dalszy wpływ nowego, przebudowanego cennika;
2] pogłębiające się przesunięcie portfolio klientów Brand24 w stronę większych marek;
3] pojawienie się nowych funkcji aplikacji Brand24;
4] wpływ kursu USD względem PLN;
5] bieżąca sytuacja makroekonomiczna oraz możliwe spowolnienie gospodarcze.
Wszystkie wyliczenia finansowe zostały wykonane w oparciu o średni kurs dolara w pierwszych trzech kwartałach 2022 roku.
Emitent zaznacza, że jego oferta jest skierowana do klientów biznesowych za pośrednictwem serwisów internetowych. Przychód generowany przez poszczególnych klientów różni się w zależności od wybranego planu abonamentowego oraz liczby monitorowanych kluczowych zwrotów.
Termin MRR [ang. Monthly Recurring Revenue] obliczany jest wartość przychodów uzyskanych z miesięcznych płatności abonamentów subskrypcyjnych. Natomiast ARPU [ang Average Revenue Per User] obliczany jest jako wartość przychodów uzyskanych z miesięcznych płatności abonamentów subskrypcyjnych podzielona przez łączną liczbę klientów dokonujących płatności w okresie danego miesiąca. Wskazane powyżej wskaźniki odnoszą się do danych GK Brand 24. Powyższe definicje oraz metodologię jej obliczania są takie same, jak definicje oraz metodologia obliczania tych wskaźników w raportach okresowych Emitenta.
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ | |||||
Data | Imię i Nazwisko | Stanowisko/Funkcja | Podpis | ||
2022-10-14 | Michał Sadowski | Prezes Zarządu | |||
2022-10-14 | Piotr Wierzejewski | Członek Zarządu | |||
2022-10-14 | Bartosz Kozłowski | Członek Zarządu | |||