BEST (BST): Wyniki akcji kredytowej BEST SA w I poł. 2001 - raport 29

Zarząd BEST SA przekazuje do publicznej wiadomości wyniki akcji kredytowej BEST SA uzyskane w okresie 01-06.2001 roku.

Wartość udzielonych kredytów w I połowie 2001 roku za pośrednictwem BEST SA wyniosła

140 mln zł i była niższa od wyników uzyskanych w adekwatnym okresie poprzedniego. Liczba zawartych umów od stycznia do końca czerwca br. osiągnęła liczbę 42 tys. sztuk i stanowiła 48 proc. wielkości uzyskanej w I połowie 2000 roku.

Tabela. Wyniki akcji kredytowej BEST SA w I poł. 2000 i 2001 r.

_______________________________________________________________________________________________

Reklama

POZYCJA I poł. 2000 I poł. 2001

_______________________________________________________________________________________________

Wartość udzielonych kredytów 270 mln zł 140 mln zł

_______________________________________________________________________________________________

Liczba podpisanych umów 87 tys. szt. 42 tys. szt.

_______________________________________________________________________________________________

Prezentowane wyniki dotyczą wyłącznie umów zainicjowanych w danym roku i nie obejmują kredytów samochodowych.

Źródło: dane Spółki.

Wyniki sprzedaży uzyskane przez Spółkę w pierwszym półroczu bieżącego roku są efektem celowych działań zmierzających do uzdrowienia portfela kredytowego generowanego za pośrednictwem Spółki i jego restrukturyzacji. W okresie najbliższych kilku lat głównym celem Firmy będzie zmiana kierunku działania z pożyczek gotówkowych charakteryzujących się wysokim ryzykiem na produkty o stosunkowo niskim poziomie ryzyka tj. kredyty ratalne, samochodowe, karty kredytowe i znaczące zwiększenie ich udziału w strukturze sprzedaży. Jednocześnie Spółka przekształci się w stabilną, wyspecjalizowaną instytucję finansową, skoncentrowaną na wąskim obszarze rynku detalicznego.

Nowa strategia Spółki zakłada zbudowanie przewagi konkurencyjnej BEST na rynku produktów finansowych dzięki koncentracji działań na sprzedaży kredytów ratalnych w placówkach handlowych

i punktach obsługi klienta BEST, wejściu na rynek kredytów samochodowych, uruchomieniu krajowej

karty kredytowej oraz zmianie organizacji sprzedaży - przekształceniu wewnętrznych kanałów

dystrybucji na zewnętrzną sieć sprzedaży. BEST planuje uruchomienie dwóch zupełnie nowych produktów: karty kredytowej oraz sprzedaży ratalnej przez internet.

Emitent
Dowiedz się więcej na temat: karty
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »