BEST (BST): Wyniki akcji kredytowej BEST SA w I poł. 2001 - raport 29
Zarząd BEST SA przekazuje do publicznej wiadomości wyniki akcji kredytowej BEST SA uzyskane w okresie 01-06.2001 roku.
Wartość udzielonych kredytów w I połowie 2001 roku za pośrednictwem BEST SA wyniosła
140 mln zł i była niższa od wyników uzyskanych w adekwatnym okresie poprzedniego. Liczba zawartych umów od stycznia do końca czerwca br. osiągnęła liczbę 42 tys. sztuk i stanowiła 48 proc. wielkości uzyskanej w I połowie 2000 roku.
Tabela. Wyniki akcji kredytowej BEST SA w I poł. 2000 i 2001 r.
_______________________________________________________________________________________________
POZYCJA I poł. 2000 I poł. 2001
_______________________________________________________________________________________________
Wartość udzielonych kredytów 270 mln zł 140 mln zł
_______________________________________________________________________________________________
Liczba podpisanych umów 87 tys. szt. 42 tys. szt.
_______________________________________________________________________________________________
Prezentowane wyniki dotyczą wyłącznie umów zainicjowanych w danym roku i nie obejmują kredytów samochodowych.
Źródło: dane Spółki.
Wyniki sprzedaży uzyskane przez Spółkę w pierwszym półroczu bieżącego roku są efektem celowych działań zmierzających do uzdrowienia portfela kredytowego generowanego za pośrednictwem Spółki i jego restrukturyzacji. W okresie najbliższych kilku lat głównym celem Firmy będzie zmiana kierunku działania z pożyczek gotówkowych charakteryzujących się wysokim ryzykiem na produkty o stosunkowo niskim poziomie ryzyka tj. kredyty ratalne, samochodowe, karty kredytowe i znaczące zwiększenie ich udziału w strukturze sprzedaży. Jednocześnie Spółka przekształci się w stabilną, wyspecjalizowaną instytucję finansową, skoncentrowaną na wąskim obszarze rynku detalicznego.
Nowa strategia Spółki zakłada zbudowanie przewagi konkurencyjnej BEST na rynku produktów finansowych dzięki koncentracji działań na sprzedaży kredytów ratalnych w placówkach handlowych
i punktach obsługi klienta BEST, wejściu na rynek kredytów samochodowych, uruchomieniu krajowej
karty kredytowej oraz zmianie organizacji sprzedaży - przekształceniu wewnętrznych kanałów
dystrybucji na zewnętrzną sieć sprzedaży. BEST planuje uruchomienie dwóch zupełnie nowych produktów: karty kredytowej oraz sprzedaży ratalnej przez internet.