31 stycznia koniec serwisu Showmax w Polsce
31 stycznia 2019 roku serwis VoD Showmax znika z Polski. Serwis obecny był w naszym kraju od blisko dwóch lat.
Decyzja o wycofaniu się Showmaksa z Polski zapadła w grudniu 2018 r. PR managerka platformy w naszym kraju Magdalena Marzec zaznaczyła w wypowiedzi dla portalu Wirtualnemedia.pl, że wynika to ze strategicznej decyzji koncernu Naspers o wycofaniu się z branży wideo w internecie.
Pomimo dobrych wyników i popularności serwisu dalszy rozwój Showmax Polska jako jedynej firmy działającej w obszarze wideo poza Afryką nie mieści się w ramach przyjętej strategii - czytamy w oświadczeniu, cytowanym przez Wirtualnemedia.pl.
Portal podał również, że Naspers przeniósł Showmaksa do spółki MultiChoiceGroup i planuje sprzedać jej udziały, wprowadzając ją na giełdę w Johannesburgu.
Platforma Showmax pojawiła się w Polsce w połowie lutego 2017 roku. Miesięczny dostęp do niej kosztował 19,90 zł (przez pierwsze 14 dni można było testować ją za darmo).
Jak przypomniały Wirtualnemedia.pl: Startowi Showmaksa w Polsce towarzyszyła intensywna kampania reklamowa, w pierwszym spocie wystąpili Ewan McGregor i aktorzy znani z filmów Patryka Vegi. Zaraz po starcie w Polsce platforma zaangażowała się w produkcję serialu satyrycznego "Ucho prezesa" (...) Od grudnia 2017 r. do wiosny 2018 r. Showmax zrealizował pierwszą serię "SNL Polska", a w sierpniu i wrześniu 2018 r. udostępnił 5-odcinkowy serial kryminalny "Rojst".
Wirtualnemedia.pl zauważyły, że przedstawiciele Showmaksa nie podają, ilu użytkowników w Polsce płaci za korzystanie z platformy, a "według badania Gemius/PBI w październiku 2018 r. serwis odwiedziło 1,27 mln polskich internautów, wykonując 12,8 mln odsłon".