Reklama

Abonament radiowo-telewizyjny wreszcie ich dopadnie

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji oraz organizacje przedsiębiorców, podpisały porozumienie dotyczące popularyzacji opłat abonamentowych za odbiorniki radiowe i telewizyjne.

Do porozumienia przystąpiły Business Centre Club, Stowarzyszenie Agro Biznes Klub, Krajowa Izba Gospodarcza, Związek Rzemiosła Polskiego i Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan. Organizacje pracodawców zadeklarowały, że będą zachęcać swoich członków i pracowników do rejestracji posiadanych odbiorników rtv i do terminowego płacenia abonamentu. KRRiT chce namawiać przedsiębiorców, aby płacenie abonamentu traktowali jako etyczne działanie w biznesie.

Krajowa Rada przypomina, że pieniądze z abonamentu przeznaczane są na wzbogacanie kultury Polaków poprzez tworzenie m.in. audycji dla dzieci i młodzieży, spektakli Teatru Telewizji, seriali fabularnych, filmów historycznych czy dokumentalnych, audycji edukacyjnych, słuchowisk radiowych. KRRiT zadeklarowała w porozumieniu, że wzmocni w spółkach publicznej radiofonii i telewizji promowanie tworzenia i rozpowszechniania programów gospodarczych i ekonomicznych. Porozumienie jest początkiem współpracy z przedsiębiorcami w ramach działań Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji związanych z poprawą ściągalności abonamentu radiowo-telewizyjnego. Członek Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Sławomir Rogowski tłumaczy, że zadłużenie z tytułu opłat abonamentowych sięga obecnie 1, 8 mld zł.

Reklama

Wyjaśnia, że w 2003 roku wpływy abonamentowe wyniosły 906 mln zł, a prognoza na rok 2012 to zaledwie 400 mln złotych. Jego zdaniem dalszy spadek ściągalności opłat abinemantowych w konsekwencji może doprowadzić do upadku mediów publicznych.

Według KRRiT duży udział w prawie dwumiliardowym długu mają przedsiębiorcy, których w Polsce jest około 3.9 mln. Większość z nich jest zobowiązania do opłacania abonamentu za każdy posiadany telewizor lub odbiornik radiowy. Robi to jednak zaledwie 168 tys. firm. W ubiegłym roku dało to kwotę 57 mln złotych, co stanowi jedynie 10 procent sumy uzyskanej z tytułu abonamentu w całym roku.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »