Adam Mokrysz, CEO Mokate: Biznes jest jak szachy. "Chodzi o to, żeby być coraz lepszym"

- Tak jak firma, którą prowadzimy, żeby co roku zmierzać w dobrym kierunku i być teraz lepszym, tak samo w szachach - trzeba regularnie grać, ćwiczyć i rozgrywać coraz lepsze partie do wygranej - wyjaśniał Interii Adam Mokrysz, zarządzający Grupą Mokate. Podkreślał, że jest przedstawicielem czwartego pokolenia w przedsiębiorstwie, które po niemal wieku działalności eksportuje produkty na wszystkie kontynenty.

W szóstej edycji plebiscytu BrandMe CEO rozdano nagrody dla liderów polskiego biznesu. Oddzielną kategorią było BrandFamily, w której wyróżniono firmy rodzinne. Jedną z nich była Grupa Mokate - nagrodę odebrali Adam i Katarzyna Mokrysz. 

Rozwój firmy mimo trudnych warunków gospodarczych

W rozmowie z Interią zarządzający firmą podkreślał, że jest ona obecna na rynku od dekad.

- Od ponad 100 lat jako rodzina budujemy ten biznes; ja mam przyjemność jako czwarte pokolenie - mówił Adam Mokrysz. Podkreślał, że firma, będąca przedsiębiorstwem rodzinnym rozbudowuje się międzynarodowo, "szanując tradycję rodzinną i wartości, które były budowane przez rodzinę od lat". 

Reklama

Mokrysz podkreślał, że obecnie firmę rodzinną prowadzi się inaczej niż przed laty, ze względu na bardziej dynamiczne, szybciej zmieniające się otoczenie biznesowe. Zwracał uwagę na trudne ostatnie miesiące dla przedsiębiorców - wyzwania nie ominęły także firm rodzinnych. 

- Czas jest bardzo trudny, specyficzny, wymagający, natomiast budując na wartościach i długofalowo biznes rodzinny nie chodzi nam o jeden rok (...) Firma przechodziła różne okresy. (...) Staramy się, aby firma co roku była coraz lepsza, obojętnie, jakie są okoliczności (...) Staramy się budować wartość dodaną, przede wszystkim zadowolenie naszych klientów, kontrahentów, naszych partnerów - to jest dla nas szczególnie ważne - wyjaśnił, dodając, że istotna w prowadzeniu rodzinnego biznesu jest odpowiedzialność za społeczność lokalną.

Prowadzenie biznesu jak gra w szachy

Mokrysz podkreślił, że życie zawodowe to jedna ze sfer życia, ale zawsze powinniśmy mieć czas dla rodziny i na realizację pasji. Jedną z nich, która oprócz firmy łączy pokolenia rodziny, są szachy. Zamiłowanie do gry było na tyle silne, że przedstawiciele Mokate postanowili zarazić nim uczniów.

- Działamy z Polskim Związkiem Szachowym, wprowadziliśmy szachy do ponad 1500 szkół w Polsce. Obecnie projekt prowadzony jest na Śląsku, gdzie co druga szkoła będzie miała szachy w tym roku - mówił.

Mokrysz zwrócił uwagę, że prowadzenie biznesu ma wiele wspólnego z szachami - dobry szachista powinien kierować się tym samym, co prawdziwy lider.

- Konsekwentna, systematyczna praca, obranie dobrego kierunku, wyczucie - wymieniał wspólne cechy dla królewskiej gry i biznesu.

- Przede wszystkim chodzi o to, żeby być coraz lepszym. Tak jak firma, którą prowadzimy, żeby co roku zmierzać w dobrym kierunku i być teraz lepszym, tak samo w szachach - trzeba regularnie grać, ćwiczyć i rozgrywać coraz lepsze partie do wygranej - wyjaśniał Mokrysz. 

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: mokate | BrandMe CEO
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »