Agora podnosi cenę "Gazety Wyborczej"
Agora podnosi od stycznia cenę "Gazety Wyborczej" do 2,8 zł z 2,5 zł (wydania od poniedziałku do środy) i do 3,2 zł z 2,9 zł (wydania od czwartku do soboty) - poinformowała Agora w komunikacie.
Cena prenumeraty teczkowej to 2,40 zł. "Wprowadzenie nowej ceny 'Gazety Wyborczej' jest związane przede wszystkim z inwestycjami w jakość i opiniotwórczość dziennika" - napisano w komunikacie.
Rozpowszechnianie płatne razem "Gazety Wyborczej", wydawanej przez Agorę, wyniosło w październiku 2013 roku 208.021 sztuk i było o 13,9 proc. niższe niż rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.
Rozpowszechnianie płatne razem "Gazety Wyborczej" w październiku 2013 było wyższe o 3,1 proc. w stosunku do września 2013 r.
Z kolei rozpowszechnianie płatne razem "Dziennika Gazety Prawnej", wydawanego przez Infor razem z Axel Springer Polska, wyniosło w październiku 61.115 egzemplarzy, co oznacza spadek o 13,9 proc. rdr oraz o 4 proc. mdm.
W październiku liderem sprzedaży na rynku dzienników pozostał "Fakt", wydawany przez Axel Springer Polska. Jego rozpowszechnianie płatne razem wyniosło 324.260 egzemplarzy, co oznacza spadek rok do roku o 7,15 proc. oraz o 0,4 proc. mdm.
W październiku w ujęciu rocznym rozpowszechnianie płatne razem "Super Expressu" wzrosło 0,3 proc. do 155.748 sztuk. Z kolei miesiąc do miesiąca wzrosło o 2,8 proc.
Rozpowszechnianie płatne razem "Rzeczpospolitej" w październiku wyniosło 82.345 sztuk, co oznacza spadek rok do roku o 21,1 proc. Miesiąc do miesiąca sprzedaż spadła o 9,84 proc.
Poniżej przedstawiamy tabelę zawierającą dane nt. rozpowszechniania płatnego dzienników w październiku 2013 r.
paź-13 paź-12 wrz-13 zmiana rdr zmiana mdm Dziennik Gazeta Prawna 61115 71003 63681 -13,93% -4,03% Fakt Gazeta Codzienna 324260 349231 325659 -7,15% -0,43% Gazeta Wyborcza 208021 241467 201804 -13,85% 3,08% Rzeczpospolita 82345 104317 91337 -21,06% -9,84% Super Express 155748 155198 151526 0,35% 2,79%
Grupa Agory miała w trzecim kwartale 2013 roku 9,7 mln zł straty netto przypadającej na akcjonariuszy jednostki dominującej wobec 8,7 mln zł straty netto w III kw. 2012 r. Strata netto okazała się niższa niż oczekiwania analityków, którzy spodziewali się 11,9 mln zł straty w trzecim kwartale.
- - - -
Rozpowszechnianie płatne razem "Gazety Wyborczej", wydawanej przez Agorę, wyniosło we wrześniu 2013 roku 201.804 sztuki i było o 18,8 proc. niższe niż rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.
Rozpowszechnianie płatne razem "Gazety Wyborczej" we wrześniu 2013 było także niższe o 5,9 proc. w stosunku do sierpnia 2013 r.
Z kolei rozpowszechnianie płatne razem "Dziennika Gazety Prawnej", wydawanego przez Infor razem z Axel Springer Polska, wyniosło we wrześniu 63.681 egzemplarzy, co oznacza spadek o 12 proc. rdr oraz wzrost o 1,1 proc. mdm.
We wrześniu liderem sprzedaży na rynku dzienników pozostał "Fakt", wydawany przez Axel Springer Polska. Jego rozpowszechnianie płatne razem wyniosło 325.659 egzemplarzy, co oznacza spadek rok do roku o 10,4 proc. oraz spadek o 1,3 proc. mdm.
We wrześniu w ujęciu rocznym rozpowszechnianie płatne razem "Super Expressu" spadło 4 proc. do 151.526 sztuk. Z kolei miesiąc do miesiąca wzrosło nieznacznie o 0,1 proc.
Rozpowszechnianie płatne razem "Rzeczpospolitej" we wrześniu wyniosło 91.337 sztuk, co oznacza spadek rok do roku o 11,5 proc. Miesiąc do miesiąca sprzedaż spadła o 11,1 proc.
Poniżej przedstawiamy tabelę zawierającą dane nt. rozpowszechniania płatnego dzienników we wrześniu 2013 r.
wrz-13 wrz-12 zmiana rdr "Dziennik Gazeta Prawna" 63681 72362 -12,00 proc. "Fakt Gazeta Codzienna" 325659 363433 -10,39 proc. "Gazeta Wyborcza" 201804 248651 -18,84 proc. "Rzeczpospolita" 91337 103143 -11,45 proc. "SuperExpress" 151526 157768 -3,96 proc.
Analitycy DM BDM, w raporcie z 4 września podwyższyli rekomendację dla Agory do "kupuj" z "trzymaj" wcześniej. Cena docelowa akcji spółki została jednocześnie podniesiona do 10,19 zł z 8,1 zł. Rekomendacja została wydana przy kursie 8,55 zł.
Decydujemy się na zmianę zalecenia z Trzymaj na Kupuj i jednocześnie podnosimy cenę docelową z 8.1 do 10.19 PLN/akcję. Uważamy, że Agora w średnim terminie może być bardzo interesującą propozycją z obszaru media/rozrywka. Obawy o słabe wyniki za 3Q'13 są wg nas już uwzględniane w obecnym kursie i podkreślamy utrzymanie całorocznej EBITDA za 2013 na poziomie ok. 96 mln PLN. Zgodnie z naszymi założeniami, Agora jest obecnie handlowana przy mnożniku EV/EBITDA na lata 203-2014 na poziomie 4.3-4.4x.
W 2013 roku poza strukturalnymi problemami obszaru prasy codziennej (pochodna silnej erozji rynku reklamy w dziennikach), spółka napotyka trudności zarówno w segmencie kinowym, reklamy zewnętrznej jak i internetu (poprawa wyniku zasługą ograniczenia kosztów).
Tym też tłumaczymy słaby sentyment wokół walorów spółki na tle innych podmiotów z branży media/rozrywka.
Zakładamy jednak, że kolejne kwartały przyniosą odczuwalną zmianę.
W zakresie wyników liczymy na impuls ze strony rynku kinowego, gdzie po dość długim okresie słabej frekwencji powinno wg nas dojść do odbicia (należy też uwzględnić efekt wzrostu bazy ekranów w Heliosie). W szczególności czekamy też na nowe inicjatywy i decyzje dotyczące poszerzenia źródeł przychodów (m.in. wejście w obszar nadawania tv) oraz zmiany strukturalne w grupie kapitałowej.
Uważamy, że wspomniane trzy czynniki przeważą i będą miały zdecydowanie większe pozytywne znaczenie niż obecne główne ryzyka inwestycyjne.
Uwaga:
Agora cały czas ma kłopoty z dopasowaniem swojego modelu biznesowego do szybko zachodzących przeobrażeń na rynku reklamy. Pomimo posiadania bogatego kontentu, założyliśmy że Agora w obecnej strukturze prawdopodobnie będzie nadal traciła udziały w rynku reklamy w Polsce. Przekaz spółki po wynikach za 2Q'13 nie jest dla nas zaskoczeniem. Liczyliśmy się już wcześniej, że erozja rynku reklamy w dziennikach może nadal utrzymywać się powyżej pułapu -25% r/r.
Mamy nadzieję, że raportowana dynamika spadku w 1H'13 w ujęciu r/r w przyszłości nie będzie już pogłębiona i w kolejnych kwartałach spadki wyhamują. Niepokojąco wygląda również sytuacja na rynku reklamy zewnętrznej (AMS w ujęciu r/r mniej tracił z uwagi na wcześniejszy ubytek wpływów związany z Euro2012).
Papier
Spółka przez długi okres nie chciała wprowadzać podwyżek cennikowych wydań papierowych argumentując to ryzykiem pogłębienia silnej erozji sprzedaży wolumenowej. Jak pokazują dane sprzedażowe w 2013 roku wprowadzone dwie podwyżki nie zaburzyły istotnie poziomu sprzedaży. Spodziewamy się zatem, że polityka cenowa została trwale zmieniona i w 2014 roku oraz kolejnych okresach należy liczyć się z dalszymi odważnymi próbami wprowadzania wyższych cen wersji papierowej.
W 2Q'13 rozpowszechnianie płatne Gazety wyniosło 225 tys. egzemplarzy i spadło o prawie 13% r/r. Zwracamy uwagę, że spadek sprzedaży egzemplarzowej prasy codziennej jest trendem długoterminowym i dynamika spadku jest mniejsza niż w 2012 roku pomimo wprowadzonych dwóch podwyżek.
Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze