Amazon otworzył tani e-sklep. Konkuruje z Chinami

Tanie produkty z Temu, AliExpress czy Shein odbierają innym platformom klientów i zyski, między innymi Amazonowi. Największy e-sklep świata postanowił stawić czoła swojej konkurencji i otworzyć własną platformę zakupową z niedrogimi rzeczami. Nazywa się Amazon Haul i można z niej korzystać od dziś na urządzeniach mobilnych. Na razie jedynie w Stanach Zjednoczonych.

Podstawową różnicą między Amazon a Amazon Haul są ceny. Na uruchomionej właśnie platformie Jeffa Bezosa wszystkie dostępne produkty kosztują nie więcej niż 20 dolarów (84 złote). A wśród nich przeważają przedmioty średnio za połowę tej sumy. Jeśli klient złoży zamówienie na kwotę przekraczającą 50 dolarów (205 zł 60 gr), może liczyć na dodatkowe rabaty - 5 lub 10 proc.

Produkty jak te z Temu i Shein

Główne działy to odzież - zarówno damska, jak i męska. Na Haul można też kupić kosmetyki, biżuterię i elektronikę. Również dodatki - buty czy rękawiczki - a także akcesoria podróżne. Kupujący znajdą tam również artykuły do wyposażenia domu oraz zabawki i legowiska dla psa i kota. 

Reklama

“Zdecydowana większość produktów Amazon Haul przypomina przedmioty, które zazwyczaj można znaleźć na Shein i Temu" - zauważa Associated Press. Podobno pochodzą one z Chin. Jak donosi amerykańska agencja, Amazon miał przekazać sprzedawcom dokumentację, z której wynika, że zamówienia są wysyłane bezpośrednio z należącego do koncernu magazynu w Państwie Środka. 

Tania dostawa i łatwe zwroty

Realizacja każdego z nich ma trwać od jednego do dwóch tygodni. Czyli zgodnie z prowadzoną przez platformę polityką jak najszybszego dostarczania zamówionych przez klientów produktów. Za dostawę trzeba zapłacić 3,99 dol. (ok. 16 zł). Jeśli jednak zamówione towary kosztują powyżej 25 dol., ich przesłanie jest darmowe. 

Firma zapewnia również łatwe zwroty dla produktów powyżej 3 dolarów w ciągu 15 dni od dostawy - informuje w wydanym komunikacie platforma sprzedażowa. Dodaje, że zwroty można zrealizować w ponad 8 tysiącach punktów odbioru w Stanach Zjednoczonych.

Otwarcie taniej platformy sprzedażowej zostało uzasadnione przez Amazon “potrzebami klientów, którzy szukają oszczędności”. Wielu wskazuje jednak, że podstawowym celem jest stawienie czoła przez firmę Bezosa jej największemu konkurentowi - Chinom. Rywalizacja pomóc ma Amazonowi w odzyskaniu choć części utraconego rynku. 

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Amazon | Chiny | konkurencja | e-sklep
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »