Amerykańska agencja reklamy internetowej otwiera oddziały w Polsce

ReachLocal, amerykańska agencja marketingu online dla małych i średnich przedsiębiorstw, zamierza do końca tego roku otworzyć oddziały w największych miastach Polski. Zatrudnienie znajdzie w nich łącznie co najmniej 70 specjalistów.

ReachLocal, amerykańska agencja marketingu online dla małych i średnich przedsiębiorstw, zamierza do końca tego roku otworzyć oddziały w największych miastach Polski. Zatrudnienie znajdzie w nich łącznie co najmniej 70 specjalistów.

Pierwsza placówka kalifornijskiej agencji powstała latem w Katowicach, gdzie zlokalizowano główną polską siedzibę firmy. Po uruchomieniu centrali w stolicy Górnego Śląska, nowe oddziały ReachLocal Poland Franchise - jak podano w piątek - powstaną w Warszawie (w październiku 2012 r.) oraz we Wrocławiu (ostatni kwartał 2012 r.).

Do końca roku firma zamierza dysponować w Polsce zespołem ok. 70 specjalistów reklamy internetowej. Wśród zatrudnionych znajdą się m.in. konsultanci marketingu on-line, tzw. team leaderzy oraz trenerzy. Docelowo firma planuje stworzenie biur we wszystkich największych polskich miastach.

Reklama

Powstanie ReachLocal Poland Franchise i uruchomienie - za pośrednictwem partnera franczyzowego - oddziałów firmy w Polsce to część jej ekspansji na rynki Europy centralnej i wschodniej. Poza Polską agencja otworzyła już regionalne biura w Czechach i na Słowacji, a w następnych dwóch latach powstaną kolejne, obejmujące Węgry i Rosję.

Przedstawiciele ReachLocal wskazują, że choć polski sektor małych i średnich firm charakteryzuje się bardzo dużym potencjałem, to przedsiębiorcy wciąż mają niewystarczającą wiedzę na temat korzyści płynących z reklamy internetowej. Ponadto boją się oni dużych wydatków przeznaczonych na pozyskiwanie klientów w sieci.

Na potwierdzenie tej oceny firma przytacza ubiegłoroczne dane Głównego Urzędu Statystycznego, według których jedynie 60 proc. małych i ponad 80 proc. średnich przedsiębiorstw w Polsce posiada własną stronę internetową.

Według ReachLocal jeszcze mniej firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw decyduje się na prowadzenie profesjonalnych kampanii reklamowych w sieci. Tymczasem nowoczesne technologie reklamy w internecie, na które dotychczas mogły pozwolić sobie jedynie największe sklepy internetowe czy duże korporacje, są dostępne także dla małych i średnich firm.

Teraz z technologii kalifornijskiej agencji korzysta ok. 20 tys. przedsiębiorców na świecie. ReachLocal zatrudnia ponad 1,7 tys. pracowników w 68 biurach na całym świecie. Główną siedzibą ReachLocal jest Woodland Hills w Kalifornii (USA). Oddziały firmy znajdują się w Ameryce Północnej, Australii, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Holandii i Japonii. Agencja jest notowana na parkiecie amerykańskiej giełdy NASDAQ.

Biznes INTERIA.PL na Facebooku. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

PAP
Dowiedz się więcej na temat: oddziały | reklamy | reklama internetowa | on-line | agencja
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »