Atak hakerski na dużą sieć sklepów. Klienci dostali pilną wiadomość
Firma Agata S.A. padła ofiarą ataku hakerskiego. Z informacji sieci sklepów meblowych wynika, że hakerzy zaatakowali system informatyczny. Agata Meble rozsyła teraz pisma do swoich klientów, w których informuje o możliwości wycieku poufnych danych.
Do ataku hakerskiego na Agata S.A. doszło kilka dni temu, o czym firma poinformowała w specjalnym komunikacie. "W ostatnich dniach system informatyczny Agata S.A. nie działał poprawnie na skutek przeprowadzonego ataku hakerskiego. Obecnie system działa prawidłowo i możliwe jest ponowne robienie zakupów zarówno w sklepach stacjonarnych jak i w sklepie online na agatameble.pl" - czytamy w oświadczeniu zamieszczonym na stronie przedsiębiorstwa meblowego.
Do ataku hakerskiego miało dojść w sobotę, 22 czerwca. W wydanym dwa dni później komunikacie spółka zapewniała, że sprawdzane jest, czy nieuprawniony podmiot nie uzyskał dostępu do danych klientów, takich jak: imię, nazwisko, adres, telefon czy e-mail.
"Niezależnie od rezultatu tej weryfikacji już teraz prosimy klientów o zwracanie uwagi na potencjalne, nieznane telefony lub wiadomości e-mail mogące mieć na celu na przykład pozyskanie danych lub wyłudzenia" - czytamy w komunikacie wydanym przez polską sieć sklepów meblowych.
Jak donosi Niebezpiecznik, Agata Meble wysyła pisma do swoich klientów, w których informuje ich o ataku hakerskim oraz naruszeniu danych osobowych i handlowych firmy.
"Naruszenie ochrony danych polegało na tymczasowej utracie dostępu do nich, naruszeniu ich poufności, a być może (co jest przez nas weryfikowane) również na ich skopiowaniu" - czytamy w piśmie, którego zdjęcie załączył Niebezpiecznik. Dodano, że wyciek może dotyczyć danych kontaktowych, służbowych oraz finansowych.
Spółka zapewniła, że niezwłocznie po stwierdzeniu naruszenia ochrony danych osobowych, podjęła kroki w celu zminimalizowania jego skutków, w tym m.in. zmieniła dane dostępowe do systemów i powiadomiła Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.