Auchan otworzy w Rosji nową markę i podwoi liczbę sklepów
Auchan chce otworzyć nową sieć "Mój Auchan" na rosyjskim rynku - poinformował Reuters. Francuski detalista chce oferować w mniejszych powierzchniowo sklepach produkty własnej marki i jednocześnie podwoić liczbę swoich placówek w tym kraju.
Francuska sieć sklepów Auchan planuje otworzyć w Rosji nową markę - "Mój Auchan" - poinformował Reuters. Tym samym detalista może podwoić liczbę placówek jaką ma na rosyjskim rynku.
Auchan Retail Russia w nowych placówkach, mniejszych powierzchniowo od standardowego supermarketu, będzie oferować klientom z tego kraju głównie artykuły własne - tych ma być ok. 900.
Jak wskazuje sieć, jej główną misją w Rosji "jest dostarczanie ludności wysokiej jakości produktów po przystępnych cenach".
W momencie rozpoczęcia inwazji przez Rosję niektóre międzynarodowe marki zdecydowały się opuścić tamtejszy rynek. Były wśród nich m.in. McDonald's i IKEA.
Takich planów od początku nie miały sieci handlowe takie jak Auchan, Leroy Merlin i Decathlon należące do francuskiej rodziny Mulliez, będącej jedną z najbogatszych w Europie. Choć ta ostatnia marka, pośrednio na skutek sankcji, musiała zamknąć wszystkie swoje sklepy w Rosji w połowie 2022 r., ponieważ miała poważne braki w zaopatrzeniu.
Auchan oraz Leroy Merlin nadal prężnie działają na rosyjskim rynku. W przypadku sklepu spożywczego w połowie lutego br. pojawiły się doniesienia po śledztwie dziennikarzy francuskiego "Le Monde", które wskazywały, że rosyjska filia detalisty zaopatrywała żołnierzy w narzędzia, papierosy oraz ubrania, co zostało uwiecznione na filmach.
Francuska firma "kategorycznie" zaprzeczyła tym doniesieniom, wskazując, że nie dokonuje z własnej inicjatywy żadnych działań, które byłyby odbierane jako pomoc jednej ze stron wojny. Auchan podkreślił, że jego "sklepy nadal pozostają otwarte, aby umożliwić Rosjanom nabywanie żywności".
Oprac. Alan Bartman