Automatyzacja w firmach przyśpieszy. Dzięki pandemii

Globalny rynek zrobotyzowanej automatyzacji procesów osiągnął wartość 2,4 miliarda dolarów w 2021 roku. Zdaniem IMARC Group, kwota ta wzrośnie aż do 11,4 miliarda dolarów do 2027 roku, wykazując skumulowany roczny wskaźnik wzrostu na poziomie 30,08 proc. w latach 2022-2027. W załączonym do prognozy raporcie IMARC zwraca uwagę na niepewność związaną z niewiadomym wpływem pandemii COVID-19 na najbliższą przyszłość.

Pomagajmy Ukrainie - Ty też możesz pomóc

Zrobotyzowana automatyzacja procesów (RPA) dotyczy zaawansowanej technologii oprogramowania, która buduje, wdraża i zarządza robotami symulującymi pracę człowieka. Pomaga ona w operowaniu danymi, przekazywaniu ich pomiędzy różnymi aplikacjami oraz w wykonywaniu transakcji. RPA usprawnia przepływ samej pracy oraz zwiększa produktywność pracowników przez eliminację nużących, powtarzających się, zadań z ich dni pracy. 

Reklama

Choroba wyzwoliła roboty

Ze względu na pojawienie się koronawirusa i wynikające z pandemii nałożenie ograniczeń nastąpił znaczny wzrost przesunięcia w kierunku pracy zdalnej. Mimo że lockdown minął, a obostrzenia przestały być tak uciążliwe, jak w pierwszych dniach po wybuchu epidemii, praca zdalna prawdopodobnie pozostanie z nami na dłużej. Wielu szefów przekonało się, że może ona pomóc w obniżaniu kosztów, przy zachowaniu wysokiej produktywności. Okazało się także, że właśnie praca poza terenem firmy stanowi jeden z kluczowych czynników napędzających rynek automatyzacji. 

Osoby zarządzające działami IT przekonują, że dzięki RPA można szybciej pracować na dużych ilościach danych i porządkować je w czasie krótszym niż pozwalają na to tradycyjne procedury. Odbywa się to przy zmniejszonych wydatkach ogólnych przedsiębiorstw, co dla zarządu stanowi dość ważny argument w trudnych czasach.

BIZNES INTERIA na Facebooku i jesteś na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami

Kto przoduje dziś w automatyzacji?

RPA jest coraz częściej wykorzystywane w bankowości, usługach finansowych i ubezpieczeniach, opiece zdrowotnej, technologii informacyjnej (IT) i przemyśle telekomunikacyjnym na całym świecie. Ponadto wiodący gracze integrują RPA z zaawansowanymi technologiami, takimi jak uczenie maszynowe (ML), które zwiększa możliwości botów programowych wykraczając poza normy oparte na prostszych regułach. Piewcy technologicznego postępu zwracają od dawna uwagę, że uczenie maszynowe pozwala na wykonywanie zadań w sposób coraz bardziej zbliżony do ludzkiej inteligencji. Maszyny nabierają ludzkich umiejętności podejmowania decyzji. Robotyka na obecnym poziomie rozwoju wykorzystuje sztuczną inteligencję do obsługi procesów poznawczych wymagających wyższych umiejętności - rozumienia dokumentów, wizualizacji, czy w końcu rozumienie mowy i prowadzenie czatów.

KM

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: RPA | automatyzacja pracy | robot
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »