Bauer przejmuje Interię

W dniu dzisiejszym spółka Bauer Media Invest GmbH podpisała umowę z firmą Comarch SA, na mocy której Comarch SA zobowiązał się do sprzedania Bauer Media w publicznym wezwaniu akcji Interia.pl SA.

Nabywane akcje łącznie z akcjami już posiadanymi przez podmioty zależne Bauer Media, zapewnią 89.4 proc. głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy Interia.pl. SA. Na mocy podpisanej umowy Comarch zbędzie posiadane przez siebie akcje imienne uprzywilejowane, oraz akcje zwykłe na okaziciela stanowiące łącznie około 36,08 proc. kapitału zakładowego na które to akcje przypada łącznie 48,48% ogólnej liczby głosów na Walnym Zgromadzeniu Interia.pl.

- Przejęcie Interia.pl jest dla Grupy Bauer kolejnym ważnym krokiem w rozwoju strategii multimedialnej. Dostrzegamy duży potencjał synergii między prasą, radiem i Internetem w zakresie tworzenia treści redakcyjnych, szerokiej oferty reklamowej i wzajemnej promocji.

Reklama

Wysoka aktualna pozycja Interia.pl w rankingu najważniejszych polskich portali stwarza solidne podstawy do nadania temu procesowi wysokiej dynamiki - powiedział Witold Woźniak, Prezes Grupy Bauer.

- Sprzedając większościowy pakiet Interia.pl porządkujemy aktywa grupy Comarch. Podstawowa działalność Comarch to budowa systemów informatycznych. Dalsze zaangażowanie w Interię wymagałoby budowy grupy medialnej, co nie jest naszym celem - mówi Prezes Comarch SA, Profesor Janusz Filipiak. Grupa Bauer i Comarch planują kontynuację współpracy technologicznej i informatycznej po sfinalizowaniu transakcji.

Interia.pl ma potencjał

Przejęcie Interia.pl jest dla Grupy Bauer kolejnym ważnym krokiem w rozwoju strategii, "szczegóły strategii zostaną ogłoszone w pierwszym kwartale 2008 roku" - powiedział Witold Woźniak, Prezes Grupy Bauer.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: ComArch SA | Comarch | INTERIA | ComArch SA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »