Bez zmian nie sprosta konkurencji

Bez komercjalizacji nie można przeprowadzić restrukturyzacji Poczty Polskiej - uważa prezydent Konfederacji Pracodawców Polskich (KPP) Andrzej Malinowski.

Bez komercjalizacji nie można przeprowadzić restrukturyzacji Poczty Polskiej - uważa prezydent Konfederacji Pracodawców Polskich (KPP) Andrzej Malinowski.

- Minione dwa lata zostały stracone. Nie zrobiono nic, aby zmienić prawo i umożliwić Poczcie przekształcenia własnościowe, a w efekcie stworzyć jej możliwość konkurowania na rynku usług pocztowych - napisał szef KPP w czwartkowym komunikacie.

Przypomniał, że kwestia zmian w Poczcie była tematem dyskusji na forum Komisji Trójstronnej już w 2005 roku. Obecnie w Sejmie jest projekt ustawy o komercjalizacji Poczty Polskiej i kończy się debata na ten temat w Komisji Infrastruktury.

Konfederacja Pracodawców Polskich obawia się, że bez wprowadzenia zmian, Poczta Polska może nie sprostać konkurencji na rynku, po pełnej liberalizacji usług pocztowych.

Reklama

- Dokonując restrukturyzacji Polskiej Poczty, trzeba uwzględnić zarówno wymagania unijne, jak i nasze rodzime tradycje. Nie można jednak pozostawić tego przedsiębiorstwa bez pomocy rządu, bo nie da sobie rady z konkurencją - napisał prezydent Malinowski.

KPP chce, żeby PP stała się spółką prawa handlowego i działała na takich zasadach, jak większość zagranicznych operatorów pocztowych, a najczęściej są to spółki akcyjne z udziałem Skarbu Państwa.

Konfederacja Pracodawców Polskich powstała w listopadzie 1989 roku. Reprezentuje ponad 6000 firm, które zatrudniają przeszło 2 mln pracowników.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: malinowski | KPP | Andrzej Malinowski | prezydent
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »