BFG rozpoczął przymusową restrukturyzację Getin Noble Banku. Pieniądze klientów są bezpieczne
Bankowy Fundusz Gwarancyjny rozpoczął przymusową restrukturyzację Getin Noble Banku. Powodem jest bardzo zła sytuacja kapitałowa banku. BFG zapewnia przy tym, że dla klientów GNB nic się nie zmienia. Będą oni obsługiwani tak, jak do tej pory, mając dostęp do swoich wszystkich oszczędności w placówkach oraz przez bankowość internetową i aplikację mobilną.
Przymusowa restrukturyzacja została wszczęta w piątek, 30 września przez Bankowy Fundusz Gwarancyjny. BFG zapewnia przy tym, że dla klientów GNB nic się nie zmienia. "Wszyscy klienci są i będą obsługiwani tak, jak do tej pory, mają nieprzerwany dostęp do wszystkich swoich środków pieniężnych. Dotyczy to wszystkich osób i podmiotów, które na dzień 30 września 2022 r. są klientami Getin Noble Banku SA, w tym klientów firmowych, z sektora publicznego, a także klientów bankowości osobistej i private banking" - napisano w komunikacie.
Główne informacje dla klientów Getin Noble Bank SA:
- Dla klientów nic się nie zmienia. Klienci są i będą obsługiwani tak, jak do tej pory, mając dostęp do swoich wszystkich oszczędności w placówkach oraz przez bankowość internetową i aplikację mobilną.
- Klienci mogą korzystać z kart i bankomatów. Nie zmieniają się numery rachunków bankowych, strony logowania, hasła i loginy do bankowości internetowej pozostają bez zmian.
- Przeniesione zostaną m.in. wszystkie depozyty, a także kredyty w PLN.
- Kredyty należy spłacać na dotychczasowych zasadach.
- Kredyty hipoteczne denominowane lub indeksowane do walut obcych (CHF, EUR, USD, JPY) są wyłączone z przeniesienia i pozostają w Getin Noble Bank SA, jednak sytuacja kredytobiorców mających hipoteczne kredyty walutowe w zakresie ich obsługi również nie ulega zmianie: należy je spłacać na dotychczasowych zasadach i na dotychczasowe numery rachunków. Polecenia przelewu z przeniesionych rachunków bankowych będą dalej realizowane, a klienci posiadający kredyty hipoteczne w walutach obcych będą obsługiwani bez zmian.
Działalność Getin Noble Banku 3 października 2022 r. zostanie przeniesiona do Banku BFG SA, którego właścicielem od 3 października będzie obok Bankowego Funduszu Gwarancyjnego (BFG) także System Ochrony Banków Komercyjnych (SOBK), utworzony przez osiem największych banków komercyjnych działających w Polsce.
"Przeniesienie działalności Getin Noble Bank SA odbywa się w ramach przymusowej restrukturyzacji, którą 30 września 2022 r. wszczął Bankowy Fundusz Gwarancyjny ze względu na bardzo złą sytuację kapitałową Getin Noble Bank SA" - napisano w komunikacie.
BFG podał, że na przeprowadzenie procesu przymusowej restrukturyzacji w zakresie przeniesienia działalności Getin Noble Banku oraz zapewnienia nieprzerwanej obsługi klientów Getin Noble Banku i bezpieczeństwa ich środków przeznaczono kwotę 10,34 mld zł bezzwrotnego wsparcia, z czego 6,87 mld pochodzi z funduszy własnych BFG, a 3,47 mld zł to zaangażowanie środków SOBK.
BIZNES INTERIA na Facebooku i jesteś na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami