Biedronka rozbuduje sieć automatów paczkowych. Jest umowa z dużą firmą kurierską
DHL eCommerce Polska oraz Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci Biedronka, zawarły partnerstwo, w ramach którego planują rozbudowę sieci automatów paczkowych. Będą one stawiane przy sklepach Biedronka w całym kraju - informuje w komunikacie prasowym dyskont. W ramach pierwszego etapu współpracy umieszczono ponad 600 maszyn.
Klienci coraz chętniej korzystają z automatów paczkowych, a także punktów odbiorów i nadań przesyłek. Połowa Polaków woli odbiór zamówionej paczki w automacie, a preferencje dotyczące dostaw do domu spadły z 73 proc. do 64 proc. - wynika z badania European Online Shopper Survey 2023 przeprowadzonego przez DHL.
Dzięki zawartemu partnerstwu, klienci będą mogli łączyć zakupy i obsługę paczek. - Sklepy sieci Biedronka, a szczególnie te w mniejszych miejscowościach to często centralny punkt życia lokalnego. To tutaj można zrobić kompleksowe zakupy dla całej rodziny, kupić prasę lokalną czy nadać lub odebrać paczkę, a często nawet naładować samochód elektryczny - komentuje w komunikacie dyrektor ds. nieruchomości w sieci Biedronka Przemysław Jurowicz.
W ramach pierwszego etapu współpracy, przy sklepach sieci Biedronka w całej Polsce umieszczono ponad 600 automatów paczkowych DHL BOX. Cała sieć DHL eCommerce liczy już 19 tys. punktów odbiorów i nadań przesyłek w tym 3500 automatów paczkowych.
Ustawiane obok Biedronek maszyny posiadają ekrany dotykowe, a obsługiwać można je także z poziomu aplikacji Mój DHL. Umożliwia ona m.in. zdalne otwarcie skrytki, a także śledzenie statusu przesyłki i trasy kuriera w dniu dostawy oraz opłacenie pobrania. Elektroniczną płatność można zrealizować poprzez system płatności BLIK, kartę i e-przelew.
W ustawianych przez DHL maszynach przesyłki czekają na odbiór 4 dni. "Współpraca z DHL oznacza, że przy sklepach sieci Biedronka łącznie znajduje się już ponad 1800 automatów paczkowych wiodących dostawców usług na terenie całej Polski" - czytamy w komunikacie Biedronki.