Bogacenie się Polaków widać na rynku alkoholi
Na alkohole z wyższej półki, czyli whisky, koniaki, prawdziwe szampany itp., wydamy około 820 mln zł. To o 10 proc. więcej niż rok temu - stwierdza "Dziennik Gazeta Prawna".
Według ekspertów z firmy doradczej KPMG już w 2015 r. wydamy na luksusowe alkohole ponad 1 mld zł. Zasadniczy wpływ na to będą miały koniak, szampan, tequila, whisky. Sprzedaż tej ostatniej w ciągu 5 lat zwiększy się o 106 proc. - szacują specjaliści.
Jak mówi Krzysztof Michalski z firmy dystrybuującej alkohole Diageo Polska, coraz więcej podróżujemy, jesteśmy otwarci na zmiany, nowe smaki i doznania, dlatego bardzo chętnie eksperymentujemy także z alkoholem.
Eksperci KPMG wskazują, że rynek będzie się dynamicznie rozwijał również dzięki kobietom, które coraz częściej są odbiorcami alkoholi z górnej półki.