Branża motoryzacyjna zanotowała dobre półrocze

W I półroczu 2015 r. w Europie rosła sprzedaż aut, napędzana dobrą koniunkturą na rynkach podstawowych. Tymczasem, kryzys w gospodarce chińskiej ostro uderza w sprzedaż rolls-royce'ów .

Przełożyło się to na korzystne wyniki poddostawców automotive - mówi PAP Biznes Jakub Szkopek, analityk Domu Maklerskiego mBanku.

Tymczasem, kryzys w gospodarce chińskiej ostro uderza w sprzedaż rolls-royce'ów .

Sprzedaż rolls-royce'ów w bieżącym roku będzie mniejsza niż w rekordowym 2014 roku - zapowiedział Reutersowi szef należącej do koncernu BMW firmy Torsten Mueller-Oetvoes. Powodem jest spadek sprzedaży w Chinach, gdzie słabiej rozwija się gospodarka.

Sprzedaż w Chinach, które są największym samochodowym rynkiem zbytu na świecie, jest kluczowa także dla innych producentów aut luksusowych; także oni wskazywali wcześniej na słabnący chiński popyt w tym segmencie.

Reklama

W ubiegłym roku Rolls-Royce sprzedał na świecie 4063 limuzyny. W tym roku sprzedaż jest o ponad 10 proc. mniejsza. Mueller-Oetvoes uważa, że zbyt aut na innych rynkach nie zrekompensuje spadków w Chinach.

- Nasze inne rynki radzą sobie bardzo dobrze (...) ale prawdopodobnie nie będziemy w stanie do końca roku zrekompensować spadku sprzedaży, jaki obserwujemy w Chinach - powiedział.

Dodał, że w związku z tym firmie nie uda się najpewniej pobić rekordu sprzedaży z 2014 r., a ostateczny wynik będzie oscylował wokół zeszłorocznego.

Na targach samochodowych we Frankfurcie nad Menem Rolls-Royce zaprezentował w ub. tygodniu nowy model kabrioletu Dawn, którym chce zyskać większą popularność wśród kobiet i młodszej klienteli.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: motoryzacja | rolls | Rolls-Royce
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »