Bruce Willis chce zainwestować w Belvedere
Amerykański aktor Bruce Willis, który brał udział w kampanii reklamowej Belvedere, chce w nią zainwestować i zasiadać w jej radzie dyrektorów - podało Belvedere w komunikacie prasowym.
"Bruce Willis, międzynarodowy symbol marki Sobieski, wyraził w rozmowie z zarządem Belvedere chęć zaangażowania się w spółkę osobiście i finansowo, by przyśpieszyć rozwój wódki Sobieski i innych marek grupy Belvedere" - napisano w komunikacie Belvedere. Willis ma też wejść do rady dyrektorów spółki. Jego kandydatura ma zostać przestawiona na najbliższym walnym zgromadzeniu spółki.
- Osobiście starannie dobieram produkty, z którymi mam być kojarzony- stwierdził wcześniej Willis. - Wódka Sobieski zrobiła na mnie bardzo pozytywne wrażenie ze względu na wysoką jakość, autentyczność i przystępną cenę - dodał gwiazdor.
Zdaniem analityków branży Sobieski, to najszybciej rozwijająca się międzynarodowa marka alkoholu wysokoprocentowego. Sprzedaż wódki Sobieski - najlepiej sprzedającej się polskiej wódki poza granicami kraju (wg lipcowego Drinks International) - osiągnęła największą, 410 proc. dynamikę wzrostu na rynku amerykańskim.
Zgodnie z danymi dostarczanymi przez The IWSR (The International Wine and Spirit Record), firmę specjalizującą się z zbieraniu danych dot. rynku alkoholowego na świecie, sprzedaż Sobieskiego osiągnęła imponujący poziom 255 tys. dziewięciolitrowych kartonów (50 tys. dziewięciolitrowych kartonów w 2007 r.) Alkoholowa grupa Belvedere,szacuje, że jej sprzedaż na rynku amerykańskim w ciągu najbliższych 3 lat może sięgnąć nawet 3 mln 9-litrowych kartonów.
Jesienią gwiazdor Hollywood planuje odwiedzić Polskę, kolebkę Sobieskiego.
Belvédere ocenia, że miała 18,6% udziału w rynku na koniec grudnia 2008 roku (wobec 22,6% na koniec grudnia 2008) wśród wszystkich firm zajmujących się produkcją napojów alkoholowych w Polsce. Grupa miała 61,2 mln euro straty netto w 2008 roku wobec 0,9 mln euro zysku rok wcześniej.