Brytyjskie linie odwołują ponad 10 tys. lotów

Linie lotnicze British Airways poinformowały o odwołaniu kolejnych 629 lotów z i na londyńskie lotnisko Heathrow w okresie do końca października. Odwołano także ok. 10 tys. lotów w sezonie zimowym, czyli między końcem października a marcem 2023 r.

Odwołania dotyczą przede wszystkim krótkich tras - krajowych i europejskich, przy czym jak zapewnia przewoźnik, w większości przypadków skasowane zostaną połącznia na tych trasach, które są obsługiwane przez inne linie. Według British Airways, ma to na celu zminimalizowanie zakłóceń w sezonie zimowym, w tym zwłaszcza na kluczowych trasach wakacyjnych w ostatnim tygodniu października, gdy w większości szkół Anglii trwa przerwa w połowie semestru.

Linie British Airways w największym stopniu odczuwają skutki problemów kadrowych na Heathrow, które powstały w efekcie tego, że w czasie pandemii COVID-19 ograniczono zatrudnienie, a gdy po zniesieniu restrykcji w podróżach popyt powrócił do dawnego poziomu, okazało się, że brakuje pracowników do obsługi biletowo-bagażowej, ochrony czy sprzątania. Aby opanować sytuację, władze Heathrow wprowadziły kilka tygodni temu limit 100 tys. odlatujących pasażerów dziennie. Początkowo miał on obowiązywać do 11 września, ale tydzień temu został przedłużony do 29 października.

Reklama

Aby uniknąć przekroczenia swojego udziału w tym limicie 100 tys. pasażerów, British Airways na początku sierpnia wstrzymały na dwa tygodnie sprzedaż biletów na loty krótkodystansowe z Heathrow. Brytyjski przewoźnik już wcześniej skasował z rozkładu na okres od kwietnia do października ok. 30 tys. lotów.

Z Londynu Bartłomiej Niedziński

PAP
Dowiedz się więcej na temat: linie lotnicze | British Airways | Heathrow
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »