Reklama

Budujemy nowy dom ...

Budownictwo chude lata ma już za sobą. Branża doczekała wreszcie dobrych czasów. Wskaźnik koniunktury liczony dla tego rynku jest najlepszy od dziesięciu lat.

Ogólny wskaźnik koniunktury w budownictwie w II kwartale 2006 roku wyniósł 44 i był najwyższy od II kwartału 1996, kiedy to osiągnął 38,6 - podał Instytut Rozwoju Gospodarczego Szkoły Głównej Handlowej.

Reklama

Dobrze powodzi się zarówno firmom państwowym, jak i prywatnym. Tyle, że wskaźnik zadowolenia zależy od rozmiarów przedsiębiorstwa. Im jest mniejsze, tym wskaźnik koniunktury niższy. W grupie najmniejszych firm prywatnych, zatrudniających do 10 pracowników, wskaźnik wyniósł tylko 20,2.

Zmniejszyło się regionalne zróżnicowanie koniunktury w budownictwie. W II kwartale najwyższą wartość wskaźnika koniunktury - 56,6, zaobserwowano w regionie północno-wschodnim, a najniższą - 34,3 w regionie południowo-zachodnim.

Wskaźniki wzrostu cen usług budowlanych w firmach państwowych i prywatnych znacznie się różnią, wynosząc odpowiednio 19,7 i 8,4. Najmniejszy wzrost cen wystąpił w małych zakładach prywatnych, zatrudniających do 10 osób - 4,3. W przedsiębiorstwach państwowych i komunalnych - wskaźniki wzrostu cen wynoszą odpowiednio 17,6 oraz 24,1.

Według raportu w portfelach firm budowlanych znajduje się bardzo dużo zamówień, ich sytuacja finansowa jest lepsza, a firmy optymistycznie oceniają swoją przyszłość. Rośnie też poziom nakładów inwestycyjnych budownictwie.

W II kwartale 2006 r. głównymi barierami dla aktywności budownictwa były: silna konkurencja wewnątrz branży, zatory płatnicze i zbyt wysokie podatki.

Dowiedz się więcej na temat: budownictwo | wskaźnik | nowy dom | nowym

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »