Bułki i mleko będziemy kupować przez internet

W całej Europie ubywa małych sklepów, w Polsce najwięcej - alarmuje "Rzeczpospolita".

W br. zniknie u nas około 4 tys. małych punktów handlowych. Podobnie, jak w innych państwach Starego Kontynentu, to skutek ekspansji sieci dyskontowych, docierających do coraz mniejszych miejscowości.

Z raportu Komisji Europejskiej, do którego dotarła gazeta wynika, że w ciągu ostatnich 5 lat liczba najmniejszych sklepów spadła w całej UE o kilkadziesiąt tysięcy.

Przybywa także małych miasteczek, w których wcale nie ma sklepów. Takie przypadki są szczególnie uciążliwe dla osób starszych i tych, którzy nie mają samochodu. Podobnie w miastach, gdzie dla ludzi w podeszłym wieku i np. osób niepełnosprawnych, bliskość sklepu spożywczego ma bardzo duże znaczenie.

Zdaniem KE pomóc może rozwój handlu internetowego. Jednak trudno będzie do tej formy zakupów przekonać starszą generację - czytamy w "Rzeczpospolitej".

Reklama
INTERIA.PL/PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »