Burda International przejmuje Gruner + Jahr Polska
W wyniku przejęcia powstanie wydawnictwo posiadające w swoim portfolio ponad 30 czasopism oraz 20 stron internetowych, ugruntowane marki oraz wydawnictwo książkowe. Burda zajmie tym samym wiodącą pozycję w segmencie międzynarodowych magazynów luksusowych i lifestylowych w Polsce i wzmocni swoje udziały w Europie Wschodniej.
Przejęcie spółki wymaga jeszcze zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, której należy się spodziewać w lipcu tego roku. Spółkami zarządzać będą Magdalena Malicka (wcześniej G+J) i Justyna Namięta (Burda Media Polska).
Do dotychczasowego portfolio Burdy z międzynarodowymi, odnoszącymi sukcesy tytułami, jak Elle, Elle Deco, Instyle dołączą kolejne silne marki jak Glamour, National Geographic oraz Gala. Z 23-procentowym zasięgiem czytelnictwa Burda znajdzie się w grupie trzech największych wydawców czasopism w Polsce.
Fabrizio D'Angelo, CEO Burda International: - Dla Burdy w Polsce osiągnięcie tak mocnej pozycji stanowi znakomity fundament dla rozbudowy głównego zakresu działalności wydawniczej. Ta transakcja jasno określa strategię wydawnictwa Hubert Burda Media. Wierzymy w biznes wydawniczy i inwestujemy w magazyny, dlatego zamierzamy dalej rozwijać istniejące portfolio czasopism. Stwarza to także najlepsze warunki dla kolejnych inwestycji w dziedzinie mediów elektronicznych. Dzięki temu będziemy w stanie optymalnie wykorzystać szanse biznesowe, jakie daje przedsiębiorcom rozwijająca się polska gospodarka.
Burda International GmbH działa aktywnie na 17 rynkach na świecie. Wydaje obecnie ponad 230 magazynów i wiele onlinowych produktów mediowych. Burda International jest wiodącym wydawnictwem w Europie Centralnej i Wschodniej. W Azji posiada rozbudowane portfolio głównie tytułów luksusowych. Obecnie Burda rozszerza swoje aktywności w obu regionach. Burda International zatrudnia ponad 2400 osób.