Burda Media Polska kupi Edipresse Polska
Szykuje się wielkie przejęcie na rynku polskim mediów. Należące do Niemców wydawnictwo Burda Media Polska i szwajcarska firma Edipresse Group podpisały umowę o sprzedaży spółki, wydawcy magazynów i serwisów internetowych dla kobiet. Transakcja wymaga jeszcze zgody Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów podały wirtualnemedia.pl.
Jak podały wirtualnemedia.pl w ramach tej umowy Burda przejmie multimedialne i digitalowe portfolio Edipresse Polska, do którego należą serwisy internetowe dla kobiet m.in. Wizaz.pl, Polki.pl, Party.pl, Viva.pl, Mamotoja.pl, Gotujmy.pl, Niania.pl, dwutygodniki "Viva" i "Party" oraz magazyny z segmentu true stories.
- Grupa Edipresse jest jednym z wiodących graczy medialnych w Polsce z istotną obecnością na rynku magazynów oraz mocną pozycją w internecie, głównie w segmencie kobiecym i doskonale pasuje do strategii organizacji wielokanałowej, którą z powodzeniem realizuje Burda Media Polska.
Przejęcie Edipresse Polska otwiera przed nami nowe, fascynujące możliwości rozwojowe, umożliwiając przyspieszenie naszej transformacji cyfrowej i wzmacniając nasz biznes konsumencki w Polsce ze szczególnymi uwzględnieniem obszarów lifestyle i uroda - mówi Alexander Sorg, Prezes Burda Media Polska, cytowany w komunikacie.
Do Edipresse należy też grupa serwisów internetowych, m.in. witryny tytułów prasowych firmy, a także Wizaz.pl, Polki.pl, Gotujmy.pl i Ilewazy.pl.
Według badania Mediapanel w styczniu br. zanotowały one (bez współodwiedzalności) 9,57 mln użytkowników i 32,9 proc. zasięgu.
Szwajcarska firma pozostaje właścicielem spółki Wydawnictwo Edipresse, która zajmuje się wydawaniem książek i kolekcji wydawniczych, magazynów custom publishing oraz właścicielem szkoły językowej Lincoln.