Celebryci - lokomotywy reklamowe 2011

Którzy prowadzący i gospodarze telewizyjnych show zarobili w 2011 roku najwięcej dla swoich stacji? Dom mediowy PanMedia Western w ramach swojego cyklicznego raportu TV Flash przeanalizował przychody reklamowe telewizji pod kątem najbardziej "dochodowych" celebrytów.

Listę zwycięzców otwiera Robert Janowski, gospodarz programu "Jaka to melodia?" (TVP1), który w 2011 roku zarobił dla tej stacji 115,6 mln zł. Na drugim miejscu uplasowała się Ewa Drzyzga, prowadząca "Rozmowy w Toku" (TVN), zarabiając dla TVN 90,9 mln zł.

Na trzecim miejscu znaleźli się jurorzy i prowadzący polsatowski show "Must Be The Music" - Adam Sztaba, Kora, Elżbieta Zapędowska, Wociech Łozowski i Maciej Rock - stacja zyskała dzięki nim 75,8 mln zł (wszystkie przychody liczone są według wartości cennikowej, bez uwzględnienia rabatów).

Reklama

W pierwszej dziesiątce reklamowych lokomotyw znaleźli się także jurorzy innych talent show ("Mam Talent", "X Factor", "You Can Dance"), sędzia Anna Maria Wesołowska, gwiazdy swoich autorskich programów: Magda Gessler i Kuba Wojewódzki, a także jurorzy i prowadzący "Taniec z Gwiazdami" - Piotr Gąsowski, Natasza Urbańska, Janusz Józefowicz, Iwona Pavlovic, Piotr Galiński i Jolanta Fraszyńska.

- W samym drugim półroczu zdecydowanie wygrał pod względem reklamowych wpływów TVN-owski "Mam Talent". Ten show pobił także konkurencję oglądalnością. Również każdy spot reklamowy umieszczany obok "Mam Talent" kosztował najwięcej. Bardzo wysoką pozycję na liście zajmuje "Taniec z Gwiazdami" (TVN). Takie wysokie wpływy, pomimo niższej oglądalności, program w dużej mierze uzyskał dzięki dużej liczbie przerw reklamowych. W czołówce zestawienia znalazły się także programy codzienne - "Rozmowy w Toku" (TVN) oraz "Jaka To Melodia?" (TVP 1). Program Telewizji Polskiej odnotował w drugim półroczu niższe wpływy, ale wynika to z wakacyjnej przerwy (od połowy czerwca do połowy września) w nadawaniu show Janowskiego. TVP zrezygnowała także z sobotnich emisji "Jaka to Melodia?" - komentuje ranking Marek Racławski, head of TV department domu mediowego PanMedia Western.

  1. Robert Janowski ("Jaka to melodia" - TVP 1) - 115,6 mln zł.
  2. Ewa Drzyzga ("Rozmowy w Toku" - TVN) - 90,9 mln zł.
  3. Sztaba/Kora/Zapędowska/Łozowski/Rock ("Must Be The Music" - Polsat) - 75,8 mln zł.
  4. Kozyra/Foremniak/Chylińska/Hołownia/Prokop ("Mam Talent" - TVN) - 75,7 mln zł.
  5. Anna Wesołowska ("Sędzia Anna Maria Wesołowska" - TVN) - 60,3 mln zł.
  6. Wojewódzki/Mozil/Sablewska ("X Factor" - TVN) - 58,4 mln zł.
  7. Magda Gessler ("Kuchenne Rewolucje" - TVN) - 56,8 mln zł.
  8. Gąsowski/Urbańska/Józefowicz/Pavlovic/Galiński/Fraszyńska ("Taniec z Gwiazdami" - TVN) - 56,7 mln zł.
  9. Kuba Wojewódzki ("Kuba Wojewódzki" - TVN) - 41,2 mln zł.
  10. Piróg/Rusin/Egurolla ("You Can Dance" - TVN) - 38,8 mln zł.

Wśród czołowej dziesiątki najbardziej dochodowych show najwięcej za 30-sekundowy spot trzeba było zapłacić w blokach reklamowych stacji TVN (przy programie "Mam Talent" - średnio 94,2 tys. zł, przy "X Factor" - 83,9 tys. zł, przy "Tańcu z Gwiazdami" - 68,4 tys. zł).

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: celebryci | Western | telewizja | prowadzący | zarobki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »