Celnicy namawiają na Mazury
Na przejściach granicznych z obwodem kaliningradzkim stanęły billboardy zachęcające do głosowania na Mazury w konkursie na nowych siedem cudów natury. Organizator konkursu już kilkakrotnie chwalił Mazury za promocję, mimo to polskie jeziora nie są w czołówce.
Billboardy zachęcające do głosowania na Mazury w ogólnoświatowym konkursie na nowych siedem cudów natury pokazują krainę jezior z lotu ptaka; na tle krajobrazu widnieje duży napis "Warmińsko-Mazurscy celnicy głosują na swój region".
Tablice stanęły na przejściach w Gołdapi, Bezledach i Gronowie.
"To hasło to nie jest żaden truizm; my naprawdę uważamy Mazury za nasz region i bardzo nam zależy na tym, by wypadły one jak najlepiej w tym konkursie. Będziemy Mazurom kibicować do końca trwania plebiscytu. Wierzymy, że nasz skromny udział doda Mazurom głosów" - powiedział PAP zastępca dyrektora Izby Celnej w Olsztynie Ryszard Chudy.
Przyznał, że celnicy mają też zapas ulotek reklamujących udział Mazur w plebiscycie. "Wkładamy je do paszportów tym osobom, które podróżują turystycznie, a nie po to, by przemycać" - powiedział. Dodał, że na razie odbiór akcji ze strony podróżnych jest pozytywny; wiele osób zapewnia, że po zakończeniu podróży odda głos na Mazury.
"Będziemy Mazury reklamować cały czas, ale sądzimy, że intensyfikacja działań nastąpi na finiszu głosowania" - dodał Chudy.
Mazury są jedyną polską krainą, która znalazła się w finale konkursu na nowych siedem cudów natury, który organizuje szwajcarska fundacja New7Wonders.
Organizatorzy konkursu bacznie śledzą poczynania Mazur dotyczące reklamowania tej krainy w konkursie. Dotychczas wysoko oceniono m.in. propagowanie głosowania w polskiej bazie wojskowej w Kosowie oraz wspólne akcje samorządu województwa z policją - promowały one spokojną, bezpieczną jazdę po mazurskich drogach.
W ostatnim czasie samorząd województwa okleił także służbowe samochody naklejkami informującymi o udziale Mazur w głosowaniu. Pod hasłem "Taneczne Mazury cud natury" odbywa się w ten weekend w Mikołajkach międzynarodowy turniej tańca towarzyskiego.
Mimo że kampania promocyjna Mazur zyskuje uznanie w kraju (ostatnio wyróżniono ją w konkursie "Pochwalmy się! 20 lat RP"), a hasło "Mazury cud natury" zostało uznane za najlepszy slogan reklamowy wśród polskich regionów, jeziora nie są w czołówce głosowania na nowych siedem cudów natury - polską krainę wyprzedza m.in. Puszcza Amazońska, Wielki Kanion, Wezuwiusz i Wyspy Galapagos.
Głosy w konkursie na nowych siedem cudów natury można oddawać do listopada 2011 roku. W konkursie startuje 28 miejsc z całego świata.