Chiński kolos płynie do Europy. Transportuje 7000 aut MG

W Chinach zwodowano największy na świecie statek do transportu samochodów. Może pomieścić 9500 aut. Jego konstruktorem jest koncern SAIC Motor - producent popularnych w Polsce i w Europie samochodów MG. Jednostka nazywa się "Anji Ansheng", została już zwodowana i płynie z pierwszym ładunkiem do Europy.

Oceaniczny transportowiec ma 228 metrów długości i 37,8 metra szerokości. Został wyposażony w zaawansowane systemy oszczędzania energii i inteligentne urządzenia niskoemisyjne. Może też tankować metanol, co w przyszłości będzie stanowiło podstawę do osiągnięcia neutralności węglowej. "Statek został zaprojektowany z myślą o ograniczeniu wpływu na środowisko i jest najwydajniejszą i najmniej emisyjną jednostką tego typu na świecie" - informuje Global Times, chiński portal informacyjny wydawany w języku angielskim.

Na pokładzie 7000 aut MG

Statek został zbudowany przez Anji Logistics, spółkę zależną SAIC Group. Może zmieścić na pokładzie 9500 pojazdów. Wkrótce po zwodowaniu wyruszył w swój pierwszy rejs. Płynie do Europy. W ładowniach transportuje 7 tys. chińskich pojazdów MG - brytyjsko-chińskiej marki będącej jednym z najpopularniejszych pojazdów Państwa Środka na naszym kontynencie.  

Reklama

W zeszłym roku, w Polsce, w rankingu marek, MG uplasowało się na 20. miejscu. W 2024 r., w naszym kraju zarejestrowano 6763 pojazdy. Jeszcze większym powodzeniem MG cieszy się w Hiszpanii, gdzie znalazło się w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się marek. Od stycznia 2025 r. zarejestrowano tam ponad 18 tys. egzemplarzy, prawie dwukrotnie więcej niż w 2024 r., a udział w rynku tych brytyjsko-chińskich aut wyniósł 4,4 proc.

Flota będzie jeszcze większa

Konstruując "Anji Ansheng" grupa wyprzedziła swoją lokalną konkurencję - chińskiego producenta samochodów elektrycznych BYD. W styczniu koncern ogłosił wodowanie "Explorer No. 1" - oceanicznej jednostki mogącej przetransportować 7 tys. pojazdów. Zanim nie przegonił ją SAIC Motors, była największą na świecie. 

Flota statków transportowych SAIC Anji Logistics składa się z 35 jednostek, w tym 15 oceanicznych przeznaczonych do handlu zagranicznego. Takim zapleczem nie może się pochwalić żaden producent samochodów na świecie. W ciągu niespełna dwóch lat liczba statków oceanicznych ma wzrosnąć do 22. Wyznaczono dla nich wiele tras. Mają kursować do Europy, Ameryki Środkowej i Południowej, na Bliski Wschód, do południowo-wschodniej Azji, Australii i Nowej Zelandii.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Chiny | samochody
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »