Cios dla branży turystycznej. Biuro podróży ogłosiło niewypłacalność

Tamada Tour, biuro podróży organizujące m.in. wycieczki do Gruzji i Armenii, ogłosiło niewypłacalność. “Nie jest w stanie wywiązać się z zawartych umów z podróżnymi i zapewnić zwrotu wpłat” - informuje Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego. W wydanym komunikacie biuro informuje swoich klientów, gdzie mogą liczyć na pomoc i zwrot pieniędzy.

Oficjalne oświadczenie o niewypłacalności Tamada Tour złożyła w połowie listopada - informuje Urząd Marszałkowski. Z dokumentu wynika, że biuro “nie jest w stanie wywiązać się z zawartych umów z podróżnymi i zapewnić im zwrotu wpłat lub ich części wniesionych tytułem zapłaty za imprezę turystyczną” - czytamy w komunikacie. 

Strona internetowa biura jest niedostępna, ale zamieszczono na niej napis: “Wracamy wkrótce”. W sieci pozostało na jego temat wiele opinii, większość z nich pochlebnych. “Ogólne wrażenie z wycieczki bardzo pozytywne. Program był napięty ale satysfakcjonujący. Wybrane zabytki ciekawe. Jedzenia nie dało się przejeść. Polecam!” - brzmi jednak z nich. 

Reklama

Apel do klientów Tamada Tour

Tamada Tour zaapelowało do klientów, którzy wykupili wycieczki. Poprosiło, aby skontaktowali się z warszawską firmą ubezpieczeniową Signal Iduna. W styczniu 2024 r. zawarła ona z biurem podróży umowę gwarancji finansowej, która daje mu zabezpieczenie. Tam właśnie poszkodowani mogą ubiegać się roszczeń. "Jeśli pieniądze z tej gwarancji okażą się niewystarczające, brakujące kwoty wypłacić ma poszkodowanym Turystyczny Fundusz Gwarancyjny (TFG)" - instruuje Tamada Tour.

O zwrot pieniędzy można ubiegać się drogą elektroniczną. Formularz on-line dostępny na stronie internetowej ubezpieczyciela (www.signal-iduna.pl) w zakładce „Strefa Klienta”. Dołączył go również do opublikowanego w internecie komunikatu Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego. 

Rok na roszczenia

Prawo do roszczeń posiadają przede wszystkim poszkodowani podróżni. Każdy z tych, którego nazwisko widnieje w umowie, może również samodzielnie ubiegać się o zwrot środków. W imieniu poszkodowanych mogą także działać agenci turystyczni, o ile dysponują odpowiednim pełnomocnictwem od podróżnych. 

Aby zgłoszenie roszczenia było kompletne, do formularza należy dołączyć kopię umowy zawartej z Tamada Tour poświadczającej uczestnictwo w organizowanej przez biuro imprezie turystycznej. W przypadku zakupu powiązanych usług turystycznych, trzeba przedstawić dokumenty, które to potwierdzają. Kolejnym, ważnym załącznikiem jest dowód wpłaty pieniędzy na konto biura podróży lub innych podmiotów odpowiedzialnych za organizację usług turystycznych.

Poszkodowani mają czas na składanie roszczeń do 18 listopada 2025 roku. Jest to termin ostateczny i określony w umowie gwarancji ubezpieczeniowej. 

Problemy, problemy

Tamada Tour jest kolejnym biurem podróży ogłaszającym upadłość. Przed pięcioma laty podobny los spotkał Neckermann Polska. Bankructwo ogłoszono we wrześniu, kiedy na zagranicznych wakacjach odpoczywało około 3600 klientów. Na początku czerwca tego roku wniosek o upadłość złożyło niemieckie FTI, trzecie co do wielkości biuro podróży w Europie. A w poniedziałek również niemieckie - We Flytour GmbH. 

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: biuro podróży | upadłość | bankructwo | roszczenia
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »