Co zagra Mjuzik.tv, czyli nowy RBL.TV? Disco polo?

Grupa 4fun Media postanowiła zmienić nazwę kanału RBL.TV na Mjuzik.tv. Dlaczego? - Poprzednia nazwa kanału nie odzwierciedlała prawidłowo zmodyfikowanej w międzyczasie zawartości programowej stacji i nie była w odpowiednim stopniu kojarzona z emitowanym kontentem muzycznym, co z kolei nie pozwalało osiągać oczekiwanych udziałów rynkowych - tłumaczy w rozmowie z press.pl powód zmiany nazwy stacji Ewa Czekała, prezes 4fun Media SA. Według zapowiedzi, profil muzyczny kanału ma się jeszcze zmienić. Co więc zagra Mjuzik.tv?

Grupa 4fun Media, obok RBL.TV, ma jeszcze dwie stacje i też muzyczne - 4fun.tv i TV.Disco. Pierwsza gra muzykę współczesną, popularną, druga - disco polo. Rebel:tv (tak początkowo nazywał się ten nadający od 2009 roku kanał) emitował na początku swojej działalności utwory rockowych wykonawców, potem zmieniono profil na rockowo-popowy, następnie na hip-hopowy, by wprowadzić obecnie obowiązujący - z muzyką popularną, utwory nowe i te sprzed kilku lat.

Wydaje się, że muzyka popularna pozostanie na antenie stacji, ale pojawi się też disco polo i dance.

Reklama

Taką mieszankę proponują dziś Power TV (Michał Winnicki Entertainment) oraz Vox Music TV (Grupa ZPR). W ten sposób nowy kanał 4fun Media nie będzie konkurował wewnątrz grupy z pozostałymi stacjami, ale je uzupełniał. W takim przypadku zmiana nazwy stacji staje się koniecznością, bowiem RBL.TV na przestrzeni lat ugruntował swoją pozycję jako kanał bez disco polo. Teraz ciężko byłoby to zmienić.

Start pod nowym szyldem wydaje się prostszy. Zwłaszcza, że stacja ma już zbudowany spory zasięg. W tym przypadku problemem jest jednak brak obecności na liście Cyfrowego Polsatu. Stacja w przekazie satelitarnym nie koduje swojego sygnału i abonenci tej platformy mogą samodzielnie wyszukać ten kanał, ale dla wielu to już jest utrudnieniem. Zmiana podstawowych ustawień w dekoderze jest dla nich problemem, a co dopiero wejście do menu i wpisywanie parametrów technicznych. Opierają się więc na liście od operatora.

Można odnieść wrażenie, iż Grupa 4fun Media podąża drogą swojego głównego konkurenta - Grupy ZPR.

Stacje obu firm rywalizują ze sobą w stosunku jeden do jednego - bezpośrednim rywalem 4fun.tv jest Eska TV, a TV.Disco - Polo TV. Do Grupy ZPR należy jeszcze jeden kanał muzyczny nadający w tradycyjnej formie przekazu - satelitarno-kablowej (ponadto nadawca ma stacje muzyczne dostępne tylko w sieci), wspomniany wcześniej Vox Music TV, który ruszył oficjalne 28 kwietnia 2014 roku. Jego oferta muzyczna to połączenie dwóch pozostałych, z domieszką zagranicznych utworów z lat 80. i 90. ubiegłego wieku. Czy to samo zaoferuje Mjuzik.tv? A może coś zupełnie innego? Przekonamy się wkrótce.

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

Konkurencja na rynku polskojęzycznych kanałów muzycznych jest spora.

Eska TV, 4fun.tv, STARS.TV (STARS.TV HD), Kino Polska Muzyka, VH1 Polska, Next Music (Next Music +HD), Polo TV, TV.Disco, Disco Polo Music, ITV, Power TV (Power TV HD), Vox Music TV i RBL.TV codziennie zabiegają o uwagę widza, A to jeszcze nie koniec. Rywalizacja na polskim rynku, o czym już informowaliśmy na blogi.satkurier.pl w lutym br., staje się coraz bardziej ostra. Do startu szykują się bowiem kolejni nadawcy. Po Disco Polo Music, który ruszył 1 maja br., następny kanał uruchamia należąca do Cyfrowego Polsatu Telewizja Polsat.

Muzo.tv ma ruszyć jeszcze w te wakacje. Od dłuższego czasu zapowiadane są też dwie stacje z muzyką, która prezentuje wartości katolickie: TVM1 od nadawcy TV Trwam - Fundacji Lux Veritatis, oraz Opoka.tv. Są to jednak na razie tylko plany. Rozwija się za to rynek kanałów muzycznych dostępnych tylko w sieci - Grupa ZPR uruchomiła już takie kanały jak Wawa TV, Polo Party TV, Eska Rock TV, Eska Party TV, Eska Best Music TV i Vox TV, które są dostępne w serwisie EskaGO.

W czerwcu br. spółka BIT uruchomiła natomiast kanał MyBit.TV. Warto też wspomnieć o polskich kanałach muzycznych przeznaczonych na rynki zagraniczne - Kino Polska Muzyka International mogą oglądać widzowie w Stanach Zjednoczonych, ale nadawca nie wyklucza pojawienia się w kolejnych krajach. Także w USA dostępne jest Polo TV US. Kanał w tym roku uruchomiła Grupa ZPR.

Autor: Łukasz Knapik

Źródło informacji

SatKurier
Dowiedz się więcej na temat: disco | telewizja | "Disco Polo" | muzyka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »